دبیر دین و زندگی دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری:

حضرت رقیه(س) کامل‌ترین الگو برای تربیت فرزندان است

شهرری دو (پانا) - دبیر دین و زندگی دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری، حضرت رقیه(س) را بهترین الگو برای تربیت فرزند در فرهنگ دینی ما دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حضرت رقیه(س) کامل‌ترین الگو برای تربیت فرزندان است

آزاده رحمانی به مناسبت روز سوم محرم‌الحرام که به نام حضرت‌ رقیه(س) فرزند سه‌ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نامگذاری شده است در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «مهم‌ترین و اثرگذارترین تاثیر زندگی آن حضرت را می‌توان پس از قیام عاشورا دانست. زیرا این کودک خردسال به یاد پدر بزرگوارشان و مصیبت‌های وارده بر ایشان چنان گریستند که اهالی شهر از این واقعه باخبر شدند. همچنین ایشان با شجاعت و استقامت برای دفاع از حق و حقیقت ایستاد و شهادتش اذهان عمومی را متوجه ظلم یزید کرد‌ و وی را به الگویی برجسته مبدل ساخت.»

وی با بیان اینکه یکی از نقش‌های حضرت رقیه(س) را باید نقش عاطفی وی دانست، تصریح کرد: «نهضت کربلا دارای ابعاد گوناگون حماسی، صبر و استقامت و بُعد عاطفی است که شعله‌ور کردن بُعد عاطفی واقعه عاشورا بر عهده زنان و دختران از جمله حضرت رقیه(س) بوده است. ایشان با صبوری و گریه‌های کودکانه در معرفی اهل بیت(ع) و همچنین رسوا کردن دشمنان، نقش موثری ایفا کردند.»

رحمانی با اشاره به داستان زندگی حضرت رقیه(س) خاطرنشان کرد: «این فرزند خردسال امام‌ حسین(ع) الگوی کامل تربیت فرزند در فرهنگ دینی ما است و زندگانی شریف ایشان دربردارنده برترین ویژگی‌های اخلاقی و چشم‌نوازترین تصویرهای تربیت سالم و اسلامی است. حضرت رقیه(س) یکی از انوار درخشان الهی است که به عنوان جلوه‌ای از شکوه و عظمت واقعی بزرگ عاشورا نمایانگر شده است.»

دبیر قرآن و دین‌ و زندگی افزود: «نکته شگفت‌انگیز درباره زندگی آن حضرت شاید همین باشد که با چنین زندگانی به ظاهر کوتاهش از مرزهای تاریخ عبور کرد و به جاودانگی رسید و برای بررسی عمیق‌تر درباره زندگی حضرت رقیه(س) می‌توانیم به کتب و منابع معتبر دینی مراجعه کنیم.»

رحمانی تاکید کرد: «حضرت رقیه(س) و همه بازماندگان واقعه عاشورا در طول تاریخ، پیام‌های بسیاری از جمله شجاعت در برابر سختی‌ها، صبر در برابر آزمایش‌ها و استقامت در راه حق را برای شیعیان و سایر مردم به یادگار گذاشته‌اند که پیروی از آن‌ها سعادت را به دنبال دارد‌.»

خبرنگار : دانش‌آموز: آتنا بصیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار