کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کهریزک:

توجه به علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان تسهیلگر انتخاب رشته تحصیلی است

کهریزک (پانا) - کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کهریزک، مهم‌ترین ‌شاخصه‌های انتخاب رشته دانش‌آموزان را توجه به علاقه‌مندی و توانمندی آنان دانست که امری لازم برای آینده شغلی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان تسهیلگر انتخاب رشته تحصیلی است

محمود قرنی از مهم‌ترین ‌شاخصه‌های انتخاب رشته دانش‌آموزان را توجه به علاقه‌مندی و توانمندی آنان دانست و به پانا گفت: «دانش‌آموزان‌ در انتخاب رشته با توجه به رشته مورد نظر خود‌ باید به علاقه‌مندی‌ و‌ توانمندی‌های خود‌ نیز توجه‌ کنند. زیرا دقت به علاقه‌مندی و توانمندی‌‌‌ها به مسیر آینده نوجوان و انتخاب شغل آن‌ها کمک می‌کند.»

قرنی‌ با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: «مهم‌ترین بخش در انتخاب رشته، هدایت تحصیلی است که امسال هدایت تحصیلی به‌صورت تک‌برگ انجام‌ می‌شود و دانش‌آموزان با توجه به سوابق نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم حائز شرایط ورود به رشته مورد نظر خود می‌شوند.»

وی‌ افزود: «قطعا همه‌ دانش‌آموزان می‌توانند‌ به رشته‌های‌ شاخه‌ کارودانش و هنرستان راه یابند و در شاخه‌های‌ نظری با توجه به ضریب‌های خاص خود دروس سنجیده می‌شوند.»

کارشناس‌ مشاوره آموزش و پرورش کهریزک گفت: «دانش‌آموزان علاوه بر نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم با توجه به آزمون‌هایی مانند رغبت و توانایی، نظرخواهی دانش‌آموزان، مشاوره دبیران که در طول سال از آن‌ها‌ گرفته شد در انتخاب رشته دانش‌آموز، نقش مؤثری خواهد داشت.»

قرنی خاطرنشان کرد: «هدایت‌ تحصیلی‌ از 15 تیر در سیستم مدارس و همچنین در کارتابل خود دانش‌آموزان بارگذاری شده و دانش‌آموزان با کدهای مورد نظر خود می‌توانند در قسمت ماژول هدایت تحصیلی دانش‌آموزان وارد شوند.»

این کارشناس مشاوره در توصیه به والدین و اطرافیان دانش‌آموزان بیان کرد: «علایق خود و سلیقه آشنایان را به دانش‌آموزان تحمیل نکنید. زیرا سلیقه شما با فرزندتان متفاوت است و اجازه دهید دانش‌آموزان با توجه به علایق خود، انتخاب رشته را انجام دهند.»

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با توجه به مشاوره‌هایی که از روش‌های مختلف می‌گیرند‌ در کنار راهنمایی والدین می‌توانند به یک نتیجه قاطع برسند، افزود: «انتخاب رشته، یکی از مراحل مهم زندگی، حق و آینده دانش‌آموز است. زیرا می‌تواند احساس مسئولیت کند و پای انتخاب خود بایستد.

قرنی خطاب به اولیا گفت: «هر سال شاهد تغییر انتخاب رشته دانش‌آموزان هستیم که منشأ این تغییرات، دخالت خانواده‌ها در انتخاب رشته دانش‌آموزان است. درخواستی که از خانواده‌‌ها دارم این است که در انتخاب رشته دانش‌آموزان مداخله نکنید بلکه راهنمایی و صبر کنید که نوجوانان برای آینده خود تصمیم بگیرند.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: ریحانه براتی، ستایش پارساپسند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار