دانش‌آموزخبرنگار پانا شهرری:

مهمترین خصلت یک نویسنده خوب، داشتن نگاه متنوع و عمیق به دنیا است

شهرری دو (پانا) - دانش‌آموزخبرنگار دارنده رتبه برتر رشته نویسندگی دبیرستان دخترانه راضیه شکرایی شهرری، مهمترین خصلت یک نویسنده خوب را داشتن نگاه متنوع و عمیق به دنیا دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین خصلت یک نویسنده خوب، داشتن نگاه متنوع و عمیق به دنیا است

همه انسان‌ها در جامعه کنونی، نیاز دارند از طریق ابزار و روش‌های مختلف، احساسات و افکار خود را با دیگران در میان بگذارند و قلم، یکی از آن ابزاری است که برای نویسندگان و خبرنگاران، حکم راوی را دارد.

تنها قلم است که روایتگر آشوب در دل آرامش است و تنها قلم است که نه در حصار زمان است و نه در حصار مکان؛ ۱۴ تیر، روز قلم نامیده شده است. به همین دلیل با دانش‌آموزخبرنگار مقام آور رشته نویسندگی ناحیه دو شهرری به مصاحبه‌ای پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

ریحانه ترکمان، دانش‌آموزخبرنگار دارای رتبه اول استانی رشته نویسندگی دبیرستان دخترانه راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری به مناسبت روز قلم در گفت‌وگو با پانا از شروع علاقه‌مندی خود نسبت به این رشته اینگونه گفت: «علاقه‌ من به نویسندگی از ترکیبی از تجربیات شخصی، تأثیرات محیطی و الهام از دیگران شکل گرفت. این علاقه در طول زمان تکامل یافت و به یک بخش اساسی از زندگی من تبدیل شد.»

ترکمان خاطرنشان کرد: «از دوران کودکی، علاقه زیادی به داستان‌ها داشتم. پدر و مادرم همیشه برای من داستان می‌خواندند و این کار در من علاقه به داستان‌گویی و خلاقیت را بیدار کرد. تأثیرات محیطی، الهام از نویسندگان برجسته، نوشتن به عنوان بیان احساسات، کشف قدرت کلمات، شرکت در کارگاه‌ها و بازخورد مثبت نسبت به متن‌ها از جمله اتفاقات مؤثر در بیدار کردن روحیه‌‌ نویسندگی در من بود.»

این دانش‌آموزخبرنگار و نویسنده، هدف خود از آغاز نوشتن اینگونه توضیح داد: «نوشتن به من این امکان را می‌دهد که احساسات، تجربیات و دیدگاه‌های شخصی خود را به شکل خلاقانه بیان کنم. یکی از اهداف مهم من انتقال دانش‌ به دیگران است و با نوشتن می‌توانیم مفاهیم پیچیده را ساده‌تر به دیگران ارائه دهیم. نویسندگی، یک هنر است و من از خلق داستان‌های جدید و دنیای جدید لذت می‌برم و امیدوارم نوشته‌هایم دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.»

دانش‌آموزخبرنگار مقام‌آور رشته نویسندگی ناحیه دو شهرری، قشنگ‌ترین لحظاتی که در این حوزه سپری کرده است را اینگونه تشریح کرد: «وقتی شخصیت‌های جدید را برای اولین بار خلق می‌کنم و آن شخصیت به تدریج زنده می‌شود، حس بسیار خاصی به من می‌دهد. غرق شدن در دنیای داستان و پایان دادن به یک پروژه و از همه مهمتر انتشار کتاب یا داستان خود از قشنگ‌ترین تجربیات من در حوزه نویسندگی است.»

ترکمان خاطرنشان کرد: «مهمترین خصلت یک نویسنده خوب، داشتن نگاه متنوع و عمیق به دنیا و درک و توانایی انتقال احساسات و افکارش به انسان‌ها است. نویسنده باید بتواند با استفاده از کلمات و جملات، دنیای داخلی و خیالات خود را به صورتی واضح و قابل درک به دیگران منتقل کند. همچنین توانایی در ساختاردهی و جریان داستان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا انسان را به طور مداوم جذاب نگه دارد.»

وی درباره موفقیت‌های خود گفت: «کتاب‌هایی با موضوعات متنوع فانتزی تا علمی و اجتماعی را تاکنون منتشر کرده‌ام. به ارائه محتواهای آموزشی و اطلاعاتی که برای انسان مفید بوده در چند وب‌سایت‌ پرداخته‌ام. در زمینه‌های نویسندگی و خلاقیت چند دوره‌‌ آموزشی و کارگاه‌ برگزار کرده‌ام که این موفقیت‌ها به واسطه تلاش مداوم در ارتقای مهارت نویسندگی به دست آمده است.»

دانش‌آموز دارای رتبه اول استانی رشته نویسندگی بیان کرد: «بزرگترین خواسته‌ من به عنوان یک نویسنده این است که بتوانم از طریق کلمات، انسان‌ها را به دنیایی سحرآمیز ببرم. دنیایی که احساسات، تجربیات و افکار عمیق انسان‌ها را به شکلی جذاب و قابل درک به دیگران منتقل کند. امیدوارم که با کتاب‌ها بتوانم تأثیر مثبتی بر زندگی انسان‌ها بگذارم و آن‌ها را به فکر و اندیشه وا دارم.»

ترکمان با اشاره به اهمیت خاص قلم اظهار کرد: «به نظر من در دنیای نویسندگی، قلم من نقش پیام‌آوری را ایفا می‌کند و هم برای خودم و هم برای دیگران احکام خاصی را دارد. قلم به عنوان وسیله‌ای برای بیان افکار و احساسات است و من از طریق نوشتن می‌توانم به شناخت عمیق‌تری از خود برسم و این فرآیند به من کمک می‌کند با خودم صادقانه‌تر ارتباط بگیرم و به خودشناسی برسم.»

وی خاطرنشان کرد: «قلم من در انتقال احساساتم به دیگران مؤثر است، نوشته‌هایم می‌توانند به دیگران الهام بخشند، آن‌ها را به تفکر وا دارند و تغییراتی در نگرش و رفتار آن‌ها ایجاد کنند. این جنبه از قلم به من کمک می‌کند نقشی مؤثر در جامعه داشته باشم و پیام‌آور ایده‌ها و تجربیات جدید برای دیگران باشم.»

خبرنگار : دانش‌آموز، زهرا خسرو زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار