معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار در گفتگو با پانا اظهار کرد
شوق شرکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی، مهمترین عامل موفقیت در این حوزه است
شهریار(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، شوق و اشتیاق دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای پرورشی را مهمترین عامل اهمیت و موفقیت در حوزه پرورشی و تربیتی دانست.
![شوق شرکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی، مهمترین عامل موفقیت در این حوزه است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/pE9hPyjgqV7s/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHJIOcRMFp6scsAIKXaKdntA,,/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7.jpg)
رضا رحیمیفر معاون پرورشی و تربیتبدنی شهرستان شهریار در خصوص روند پیشرفت و دستاوردهای امور پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «در حوزه پرورشی و تربیت بدنی فعالیتهایی مبنی بر ارزیابی نیروهای پرورشی شروع کردیم، که در همین راستا در سطح مدارس کارگروه پرورشی تشکیل شد و مصوب شد که ارزیابان مورد تایید کارگروه پرورشی، نیروهای پرورشی فعال در مدارس را برای توانمندی در این حوزه، ارزیابی کنند.»
رحیمیفر در مورد نتیجه ارزیابیها افزود:«در ارزیابیهای انجام شده حدود بیست و پنج نفر رتبه عالی و بخشی از این افراد رتبه متوسط را کسب کردند که در طول سال تحصیلی در دل مدارس به عنوان ارزیاب مشغول ارزیابی کار نیروهای پرورشی بودند.»
وی در ادامه در مورد دلیل برگزاری جلسات توانمندسازی مربیان پرورشی افزود: «برای نیروهای پرورشی که در مدارس عملکرد متوسط را دارا بودند هشت جلسه توانمندسازی برگزار شد، تا نیروها به طور اختصاصی از این جلسات بهره ببرند و در طول سال تحصیلی پیشرو عملکرد متناسبی را از آنها شاهد باشیم.»
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار، در خصوص بازدهی اینگونه جلسات توانمندسازی، در ادامه گفت: «انتظار ما از نتیجه این جلسات این است که نتایج کار پرورشی به صورت معنوی که به معنی آرامش در مدارس است دیده شود و در عمل گسترش پیدا کند.»
رحیمیفر در مورد حوزههای مسابقاتی دانشآموزان و فعالیتهای این حوزه، امور برگزاری مسابقات را مهم دانست و بیان کرد: «در حوزه پرورشی و تربیت بدنی برگزاری مسابقات و فعالیت، برای دانشآموزان امری جذاب و مهم است. امسال مسابقات جشنواره فرهنگی هنری امید فردا را در بخش فرهنگ هنری داشتیم که شاهد استقبال خوبی از جانب دانش آموزان بودیم و همچنین در قسمت مسابقات قرآن، عترت، نماز هم شاهد مشارکت چشمگیر دانشآموزان بودیم.»
وی در ادامه از علاقهمندی و موفقیت چشمگیر دانشآموزان در حوزهی مسابقات گفت: «در مسابقات قرآن و عترت، نماز سال گذشته یک نفر به مرحلهی کشوری راه پیدا کرد ولی امسال هشت نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند که امیدواریم در سالهای آینده شاهد رشد بیشتری باشیم.»
رحیمیفر در پاسخ به این سوال که مدرسه چه کمکی میتواند به ارتقای سطح دانش، دانش آموزان در فعالیت های پرورشی داشته باشد گفت: «مدرسه بستری برای دانشآموزان خواهان فعالیت در این حوزه است؛ ابتدا باید نیاز سنجی های لازم را انجام داد و تشخیص دهیم که نیاز دانشآموزان چیست؟ در ادامه به این نیاز ها پاسخ داده میشود و متقاضیان برای رشتههای متعدد پرورشی استعدادیابی میشوند سپس برای آنها کلاسهای آموزشی تدارک داده میشود و یا به اداره معرفی میشوند تا در فعالیتها از آنها کمک گرفته شود.»
معاون پرورشی فکری آموزش و پرورش شهریار حضور و اشتیاق دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای پرورشی را پرشور و اشتیاق دانست و این عامل را عامل اصلی ترغیب و ارزش دادن به مسائل پرورشی خواند.
ارسال دیدگاه