معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش شهریار:
شوق شرکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی، مهمترین عامل موفقیت در این حوزه است
شهریار (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، شوق و اشتیاق دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای پرورشی را مهمترین عامل اهمیت و موفقیت در این حوزه دانست.
رضا رحیمیفر در گفتوگو با پانا در خصوص روند پیشرفت و دستاوردهای امور پرورشی و تربیتبدنی شهرستان شهریار در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اظهار کرد: «در حوزه پرورشی و تربیتبدنی، فعالیتهایی مبنی بر ارزیابی نیروهای پرورشی شروع کردیم که در همین راستا در سطح مدارس، کارگروه پرورشی تشکیل شد و مصوب شد که ارزیابان مورد تایید کارگروه پرورشی، نیروهای پرورشی فعال در مدارس را برای توانمندی در این حوزه، ارزیابی کنند.»
رحیمیفر در مورد نتیجه ارزیابیها خاطرنشان کرد: «در ارزیابیهای انجامشده حدود ۲۵ نفر، رتبه عالی و بخشی از این افراد، رتبه متوسط را کسب کردند که در طول سال تحصیلی در دل مدارس به عنوان ارزیاب، مشغول ارزیابی کار نیروهای پرورشی بودند.»
وی در مورد دلیل برگزاری جلسات توانمندسازی مربیان پرورشی افزود: «برای نیروهای پرورشی که در مدارس، عملکرد متوسط را دارا بودند ۸ جلسه توانمندسازی برگزار شد تا نیروها بهطور اختصاصی از این جلسات بهره ببرند و در طول سال تحصیلی پیش رو عملکرد متناسبی را از آنها شاهد باشیم.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش شهریار در خصوص بازدهی اینگونه جلسات توانمندسازی گفت: «انتظار ما از نتیجه جلسات این است که نتایج کار پرورشی به صورت معنوی که به معنی آرامش در مدارس است، دیده شود و در عمل گسترش پیدا کند.»
رحیمیفر در مورد حوزه مسابقات دانشآموزان و فعالیتهای این حوزه، امور برگزاری مسابقات را مهم دانست و بیان کرد: «در حوزه پرورشی و تربیتبدنی، برگزاری مسابقات و فعالیت برای دانشآموزان، امری جذاب و مهم است. امسال مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» را در بخش فرهنگی و هنری داشتیم که شاهد استقبال خوبی از جانب دانشآموزان بودیم و همچنین در قسمت مسابقات قرآن، عترت، نماز هم شاهد مشارکت چشمگیر دانشآموزان بودیم.»
وی با اشاره به علاقهمندی و موفقیت چشمگیر دانشآموزان در حوزه مسابقات گفت: «در مسابقات قرآن و عترت، نماز سال گذشته یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرد ولی امسال ۸ نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند که امیدواریم در سالهای آینده شاهد رشد بیشتری باشیم.»
رحیمیفر در پاسخ به این سوال که «مدرسه چه کمکی میتواند به ارتقای سطح دانش دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی داشته باشد؟» خاطرنشان کرد: «مدرسه، بستری برای دانشآموزان خواهان فعالیت در این حوزه است. ابتدا باید نیازسنجیهای لازم را انجام داد و تشخیص دهیم که نیاز دانشآموزان چیست. در ادامه به این نیاز ها پاسخ داده میشود و متقاضیان برای رشتههای متعدد پرورشی، استعدادیابی میشوند و سپس برای آنها کلاسهای آموزشی تدارک داده میشود یا به اداره معرفی میشوند تا در فعالیتها از آنها کمک گرفته شود.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش شهریار، حضور و اشتیاق دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای پرورشی را پرشور و اشتیاق دانست و این را عامل اصلی ترغیب و ارزش دادن به مسائل پرورشی خواند.
ارسال دیدگاه