معاون پرورشی دبستان قائم نصیرشهر:

تعطیلات تابستانی بهترین زمان برای افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است

رباط‌کریم (پانا) - معاون پرورشی مدرسه قائم نصیرشهر، شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های مختلف تابستانی و گذراندن با یادگیری مطالب و مهارت‌های مختلف را امری ضروری دانست و تعطیلات تابستانی را بهترین زمان برای افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلات تابستانی بهترین زمان برای افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است

زهرا مشهدی درخصوص ضروریات اوقات فراغت دانش‌آموزان به پانا گفت: «از آنجایی که بچه‌ها در دوران مدرسه، بیشتر درگیر فعالیت‌های آموزشی در مدرسه هستند، می‌توان در فرصت تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان به روی علایق و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی تمرکز کرد. اوقات فراغت دانش‌آموزان مساله مهمی است که حتما پدر و مادر همراه دانش آموز باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.»

معاون پرورشی دبستان قائم خاطرنشان کرد: «انجام یک فعالیت و رشته‌ ورزشی برای تقویت روح و جسم بچه‌ها لازم و ضروری است. در کنار ورزش انجام یک فعالیت هنری که متناسب با روحیه و علاقه دانش‌آموز باشد هم برای اوقات فراغت دانش‌آموزان مناسب است و دانش‌آموزان می‌توانند در تابستان با فعالیت در این کلاس‌ها از اوقات فراغت تابستانی خود بهترین و مفیدترین استفاده را کنند.»

وی تصریح کرد: «همچنین در اوقات فراغت دانش‌آموزان می توان روی افزایش مهارت‌های فردی آن‌ها کار کرد. برای این منظور همین که در امور منزل به پدر و‌ مادر کمک کنند و در خانه به فعالیت‌هایی از جمله شستن ظرف‌ها، آشپزی، مرتب کردن منزل و اتاق خود بپردازند.»

مشهدی بیان کرد: «به جهت این که اوقات فراغت دانش‌آموزان پربار باشد، یک زمان کوتاه را در روز به مطالعه و مرور دروس سال گذشته بپردازند. فقط توجه شود که این زمان حداکثر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد برای دانش‌آموزان کافی است.»

وی با اشاره به علایق مختلف دانش‌آموزان بیان کرد: «همه دانش‌آموزان مانند هم نیستند. علاقه، سیلقه و مهارت‌های آن‌ها از یکدیگر متفاوت است و با توجه به علاقه‌ دانش‌آموزان، کلاس‌های زیاد و‌ متفاوتی وجود دارد که والدین می‌توانند دانش‌آموزان را با کمک شناسایی علاقه‌ها و استعدادهای فرزندان خود در کلاس‌های تابستان ثبت‌نام کنند. ممکن است دانش‌آموزان به کلاس‌های مختلف از جمله خطاطی، بافتنی، چرتکه، نقاشی، طراحی، خوش‌نویسی، انواع کلاس‌های ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، کاراته و... علاقه‌مند باشند.»

مشهدی گفت: «همه این فعالیت‌ها در جهت کشف استعداد و بالا بردن سطح استعداد و هوش بچه‌ها تاثیر به‌سزایی دارد و از آنجایی که در طول سال تحصیلی متمرکز بر فعالیت‌های مدرسه هستیم، می‌توانیم از تابستان جهت کشف استعداد دانش‌آموزان استفاده کنیم. بچه‌ها با کمک همین فعالیت‌ها است که می‌توانند دنیای اطراف خود را کشف و درک کنند، با دیگران ارتباط برقرار کنند و این موضوع سبب تقویت هوش فردی و اجتماعی آن‌ها می شود.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نیلوفر جدیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار