مشاور تحصیلی دبیرستان هیات‌امنایی راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری:

وقت‌گذرانی با خانواده، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌هد

شهرری دو (پانا) - مشاور تحصیلی دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری، خانواده را عنصر اصلی جامعه خواند و گفت وقت‌گذرانی با خانواده، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
وقت‌گذرانی با خانواده، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌هد

یکی از هسته‌های اصلی جامعه، خانواده است. خانواده به عنوان مهم‌ترین عنصر در موفقیت و رونق کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل 12 تیر را در تقویم ایرانیان، روز خانواده نامیده‌اند. مادران، پایه اصلی خانواده معرفی می‌شوند و به همین منظور به گفت‌وگو با اکرم رسولی، مشاور تحصیلی دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

رسولی ضمن تکریم مقام مادر و نقش مهم مادران در خانواده به پانا گفت: «بیشترین و مهمترین سهم تأثیرگذاری در خانواده برای مادران است و نقش مادران در خانواده بسیار سنگین و حیاتی است و بر تمام جنبه‌های اجتماعی و فردی اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد. مادر، عامل تربیت، رشد و تعالی انسان و همچنین ترقی و پیشرفت خانواده است.»

وی اظهار کرد: «مادر، یک فرشته مهربان است که با نگاه محبت‌آمیز و نوازش‌های خالصانه‌ خود می‌تواند یک انسان خوشبخت و نیکوکار با روحی بلند را تحویل جامعه دهد. بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری، زن مانند هوایی است که فضای خانه را پر می‌کند، بنابراین بسیار مهم است که این هوا سالم باشد تا سلامتی را به اعضای دیگر خانواده منتقل کند.»

این مشاور تحصیلی خاطرنشان کرد: «اگر جمهوری اسلامی، الگوی هویت حقیقی زن را جهانی کند، زنان جهان از تبعیض‌های کشورهای خود رانده شده و به سمت این الگو خواهند آمد. الگوی سوم زن که نمود هویت حقیقی یک زن انقلاب اسلامی است، الگویی است که به دنبال  پیشرفت همه‌جانبه خود و جامعه است.»

مشاور تحصیلی دبیرستان راضیه شکرایی با اشاره به اهمیت داشتن خانواده‌ای شاد، افزود: «داشتن تفکر مثبت در زندگی و خوشبینی معقول، رمز خوشبختی و شادی در زندگی است. اعضای خانواده باید نکات مثبت و قوت را در خانواده ببینند، مهربانی‌ها و اظهار محبت‌های کوچک در خانواده بسیار اهمیت دارند و خانواده را به کانونی گرم و صمیمی و باطراوت تبدیل می‌کنند.»

رسولی خاطرنشان کرد: «احترام متقابل، بهبود روابط، وجود قوانین در خانواده، حمایت خانواده از فرزندان و داشتن مهارت گفت‌وگو بین اعضای خانواده از مهمترین عناصر شکل‌گیری یک خانواده خوب است. هر یک از اعضای خانواده تا حدی در پایبندی به قوانین و مقررات و ایجاد یک خانواده خوب، نقش به‌سزایی دارد.»

مشاور تحصیلی دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه 2 شهرری با ضمن اشاره به نقش‌آفرینی پررنگ خانواده در بهبودی جامعه تصریح کرد: «هرچه فرزند، زمان بیشتری با خانواده خود داشته باشد، خطر ابتلا به افسردگی در آنان کمتر می‌شود. روابط خانوادگی سالم تأثیر مثبتی دارد و می‌تواند سلامت روانی را تشویق کند و افرادی که دارای پیوندهای خانوادگی قوی هستند، روش‌هایی را برای کمک به یکدیگر برای مقابله با استرس‌هایی که زندگی بر آن‌ها وارد می‌کند، ارائه می‌دهند.»

وی گفت: «خانواده‌های قوی منجر به جوامع قوی و جوامع قوی منجر به یک کشور قدرتمند می‌شوند. این یک اثر دومینویی است که از خانه شروع می‌شود و به جوامع گسترش می‌یابد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار