معاون پرورشی دبیرستان بصیرت شهرستان رباط‌کریم:

مدیریت اضطراب و زمان، 2 عامل موفقیت دانش‌آموزان در کنکور است

رباط‌کریم (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان بصیرت شهرستان رباط‌کریم، مدیریت اضطراب و زمان را 2 عامل موفقیت در آزمون سراسری کنکور برای دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت اضطراب و زمان، 2 عامل موفقیت دانش‌آموزان در کنکور است

معصومه کامل‌مرد در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آزمون سراسری کنکور در زندگی دانش‌آموزان گفت: «به‌دلیل اینکه دانش‌آموزان در آزمون‌ سراسری کنکور، نتیجه زحمات 12 سال تحصیلی خود را خواهند دید این آزمون برای دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. کنکور، پله‌ای است که اگر دانش‌آموزان آن را دست کم بگیرند، ممکن است با مشکل مواجه شوند اما وقتی امتحان را با موفقیت بگذرانند، حس کامیابی به آن‌ها القا خواهد شد.»

معاون پرورشی دبیرستان بصیرت شهرستان رباط‌کریم تصریح کرد: «آزمون‌ سراسری کنکور برای دانش‌آموزان مانند میدان مسابقه است. اگر امتحانی نباشد، دانش‌آموزان انگیزه خود را از دست می‌دهند و از طرفی با شرکت در آزمون‌ کنکور یاد می‌گیرند که خود را برای شرایط سخت زندگی نیز آماده کنند.»

کامل‌مرد درخصوص بهترین روش‌های مطالعه برای دانش‌آموزان عنوان کرد: «بهترین روش مطالعه برای دانش‌آموزان، مطالعه مستمر همراه با یادداشت‌برداری از نکات مهم در طول سال‌های تحصیلی است. نکته بعدی، درک و فهم مبحث مورد مطالعه است که یادگیری را پایدارتر و ماندگار می‌کند. دانش‌آموزان برای گرفتن نتیجه خوب در آزمون سراسری باید با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی درس بخوانند.»

وی خاطرنشان کرد: «شروع مطالعه دانش‌آموزان از ابتدای سال دهم تحصیلی در موفقیت آن‌ها در آزمون خرداد بسیار اثرگذار است. هنگامی که دانش‌آموز از ابتدای سال دهم، شروع به مطالعه کند ‌و در سال دوازدهم در آزمون‌های آزمایشی شرکت کند، هنگام شرکت در آزمون سراسری از اضطراب کمتری برخوردار خواهد بود و با کمبود زمان هم مواجه نخواهد شد.»

کامل‌مرد درباره اهمیت مدیریت زمان در آزمون سراسری کنکور افزود: «یکی از نکاتی که باعث موفقیت دانش‌آموزان در امتحان می‌شود، توجه به تعداد سوالات و زمان پاسخ‌دهی به هر سوال است. دانش‌آموزان در ابتدا باید نگاه کلی به سوالات انداخته و سوالاتی که مسلط‌تر هستند را پاسخ دهند و سپس به سراغ سوالاتی بروند که نیاز به فکر کردن بیشتر دارد. به‌ویژه دانش‌آموزانی که استرس زیادی دارند یا معمولا مقداری کُند هستند باید وقت خود را بیشتر مد نظر قرار دهند تا نتیجه بهتری در آزمون‌ به دست آورند. مدیریت زمان، تاثیر زیادی در کسب درصدهای خوب برای دانش‌آموزان دارد و دانش‌آموزان اگر بتوانند در هنگام آزمون از زمان خود به درستی استفاده کنند، زمان کافی برای آزمون‌ خواهند داشت.»

وی درباره تاثیر مهار اضطراب و استرس در هنگام آزمون گفت:‌ «مهار اضطراب و استرس و مدیریت زمان هنگام آزمون بسیار مهم است. دانش‌آموزان اگر بتوانند در حین آزمون، اضطراب خود را کنترل کنند راحت‌تر می‌توانند به سوالات آزمون پاسخ دهند و موفق شوند.»

معاون پرورشی دبیرستان بصیرت درباره نقش والدین در موفقیت دانش‌آموزان در آزمون خاطرنشان کرد: «والدین می‌توانند با فراهم کردن شرایط مناسب در منزل از جمله برقراری آرامش و جلوگیری از گفت‌وگوهای تنش‌زا، آرام نگه داشتن خانه، کاهش موقتی رفت و آمدها در ایام امتحانات، دادن انگیزه و تشویق به دانش‌آموزان کمک کنند. وقتی دانش‌آموز ببیند که تحصیل و پیشرفت او برای خانواده مهم است با علاقه بیشتری تلاش می‌کند تا به موفقیت دست پیدا کند و نکته بعدی، تهیه وعده‌های غذایی مناسب و تقویت جسمی دانش‌آموزان در این ایام نیز اهمیت ویژه‌ای دارد که دانش‌آموز بتواند به درستی از عهده امتحانات برآید.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نیلوفر جدیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار