معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در راستای اهداف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

ملارد (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و ائمه جمعه استان تهران، بر بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در راستای اهداف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در راستای اهداف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

علی لطیفی، در چهارمین نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و ائمه جمعه استان تهران که در فرهنگسرای بعثت صفادشت برگزار شد عنوان کرد: اثربخشی، تحکیم و توسعه همکاری‌ها و بهره‌گیری از نقش مؤثر طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش، در جهت فعالیت‌های تربیتی و پرورشی از اهداف این نشست مشترک است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، درباره اهمیت برنامه درسی مدارس، خاطر نشان کرد: لازم است در مدارس، به برنامه درسی در افقی فراتر از کتب درسی، نگاه کرد و باید معلمان را برای تحقق اهداف برنامه درسی توانمند و کارآمد نمود.

این مقام مسئول، در ادامه در خصوص دغدغه‌های مربوط به کتاب‌های درسی تصریح کرد: کتاب‌های درسی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیت و یادگیری، نقش زیادی در موفقیت‌ها و شکست‌های آموزش و پرورش دارد.‌در عین حال باید به نقش معلم در تحقق اهداف درسی، توجه ویژه کرد.

علی لطفی، بیان کرد: این نشست‌ها در تصمیم‌گیری مسئولان کمک می‌کند تا با ارتباط مستقیم با مدیران و نیروهای بدنه آموزش و پرورش، بازخوردهای تصمیمات گرفته شود، از سوی دیگر فرصتی برای کسانی که در میدان هستند و دغدغه دارند، ایجاد می‌شود تا نکات و ملاحظات خود را مطرح کرده و انسجام و همدلی برای تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش افزایش یابد.

در ادامه سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: چهارمین نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش و ائمه جمعه، تحت عنوان قرارگاه آینده ساز، با هدف افزایش تعامل و بهره‌برداری از ظرفیت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برگزار شده است

وی افزود: با توجه به نقش محوری ائمه‌جمعه در هم‌افزایی با آموزش و پرورش و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، امید است برگزاری این نشست، موجب اثربخشی و تحکیم و توسعه همکاری‌ها منجر شده و بتوان از نقش مؤثر طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش در جهت فعالیت‌های تربیتی و پرورشی بهره گرفت.

همچنین سعید تیموری‌راد، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در راستای این نشست مشترک تشریح کرد: قرارگاه آینده‌ساز چهار، که به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان ملارد در فرهنگسرای بعثت صفادشت برگزار شد، ائمه جمعه استان، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، معاون وزیر، اعضای شورای راهبردی اداره کل، سرپرست فرمانداری و بخشداران این شهرستان، در این نشست حضور داشتند.

 

خبرنگار : محمدرضا موسی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار