فرماندار شهرستان بهارستان:

عملکرد آموزش و پرورش بر هنجارهای اجتماعی جامعه تأثیر به‌سزایی می‌گذارد

بهارستان یک (پانا) - فرماندار شهرستان بهارستان، نوع عملکرد آموزش و پرورش را یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر هنجارهای اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد آموزش و پرورش بر هنجارهای اجتماعی جامعه تأثیر به‌سزایی می‌گذارد

عبدالله نوحی در جلسه فصلی مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با اشاره به فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: فعالیت‌های گوناگون و مثبت آموزش و پرورش در مناطق مختلف موجب رشد و توسعه کشور می‌شود و این نهاد، نقش اصلی به عنوان نماد اجتماعی در فعالیت‌های تربیتی دارد. همچنین لازم به ذکر است که محور اصلی آموزش و پرورش، مدیران مدارس هستند؛ زیرا مدارس تحت نظر آنان سازماندهی می‌شود.

وی افزود: اگر بهترین و ایده‌آل‌ترین برنامه‌ها را نیز داشته باشیم اما فرد علاقه‌مند و دلسوز، اراده‌ای برای اجرای آن‌ها نباشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد. اگر برنامه‌ای از سطح بالایی هم برخوردار نباشد ولی شخص یا مدیری با علاقه و رغبت، برنامه را اجرا کند، موفقیت این برنامه تضمین شده و به نتایج درستی راه می‌یابد.

نوحی در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش افزود: نیروی انسانی نیز نقش مؤثری در آموزش و پرورش ایفا می‌کند که مدیران و معلمان مدارس این نقش اصلی را عهده‌دار هستند. نیروی انسانی مستعد و متفکر از جمله معلمان موجب می‌شود تا دانش‌آموزان متفکر و خلاقی تحویل جامعه داده شوند. اگر مدیران باانگیزه‌ داشته باشیم به هدف و انتظارمان که ایجاد آموزش و پرورشی موفق است، نزدیک خواهیم شد.

فرماندار بهارستان گفت: نهادهای اجتماعی مانند نهاد خانواده از زیرمجموعه‌های قابل گسترش در آموزش و پرورش هستند. زیرا دانش‌آموزان، روند رشد و تعلیمشان در داخل نهادی به نام آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و موفقیت دانش‌آموزان شایسته و هنرمند موجب نام بردن از وزارت آموزش و پرورش می‌شود. تلاش این وزارت برای دانش‌آموزان تحسین‌بر‌انگیز است و همچنین انتظار می‌رود تلاش‌های مستمر آموزش و پرورش نتیجه دهد و دانش‌آموزان مستعدی به جامعه ورود پیدا کنند.

نوحی افزود: پدران و مادران آینده‌، دانش‌آموزان امروزی هستند که تحت نظر معلمان تحصیل می‌کنند و همین مورد نقش مهمی را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کند. همچنین از همکاران و فرهنگیان خواستار ایجاد حداکثر جمعیت در انتخابات روز هشتم تیرماه هستیم.

خبرنگار : دانش آموز: مهسا فرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار