مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

رقابت بیش از ۲۵۰ اثر در رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل»

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دبیر رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» از شرکت ۲۵۴ اثر در این رویداد ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از ۲۵۰ اثر در رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل»

آیین اختتامیه رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» با حضور عاطفه مدبرنژاد (مشاور وزیر در امور بانوان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش)، مسعود بهرامی (مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران) و جمعی دیگر از مسئولین در محل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این آیین بر ضرورت تحقق اصل مشارکت در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: نزدیک‌ترین و گویاترین کلمه برای تفسیر سند تحول بنیادین، کلمه مشارکت است. این بدان معناست که پیشبرد اهداف آموزش و پرورش محقق نمی‌شود مگر با مشارکت تمام ارکان‌های موثر در حوزه تعلیم و تربیت؛

بهرامی، خانواده را یکی از مهم‌ترین ارکان موثر در حوزه تعلیم و تربیت دانست و توضیح داد: خانواده، یکی از مهم‌ترین ارکان موثر در حوزه تعلیم و تربیت است. هیچ‌کس به اندازه خانواده، دلسوز فرزند نیست و هر کجا که شاهد حضور این رکن در کنار نظام تعلیم و تربیت بودیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است. همین مبنای فکری موجب برگزاری رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» شد تا در این راستا بتوانیم نقش خانواده‌ در فرآیند تعلیم و تربیت را پررنگ‌تر کنیم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در تشریح گزارشی از روند برگزاری این رویداد ملی توضیح داد: رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» در بخش‌های تجربه‌نگاری، ایده‌پردازی و مقالات علمی از آذر ۱۴۰۲ آغاز شد. مخاطبان این رویداد شامل اعضای انجمن اولیا و مربیان، خانواده‌‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجومعلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بودند. 

وی افزود: از اسفند ۱۴۰۲، فرآیند دریافت آثار برگزیده استانی‌ توسط دبیرخانه رویداد ملی در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انجام شد. در مجموع ۲۵۴ اثر برگزیده در مرحله کشوری به رقابت پرداختند که شامل ۷۵ اثر در بخش تجربه‌نگاری، ۷۲ اثر در بخش ایده‌پردازی و ۱۰۷ اثر در بخش مقالات علمی بودند و در نهایت از هر بخش ۱۰ اثر برگزیده به مرحله نهایی راه‌یافتند.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب آثار رویداد «مدرسه، منزل، تعالی محصل» از برگزیدگان نهایی این رویداد ملی تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار