جمعی از نوجوانان شهرستان ملارد:

آتش‌سوزی رفح، نمایانگر چهره زشت و شیطانی و خوی نسل‌کُشی اسرائیل است

ایمان و تقوای مردم فلسطین، قدرتمندتر از توپ و تانک‌های اسرائیل است

ملارد (پانا) - جمعی از نوجوانان شهرستان ملارد، اقدام غیرانسانی اسرائیل و آتش‌سوزی رفح را موجب پدیدار شدن چهره شیطانی و زشت اسرائیل دانستند که نسخه‌ای بارز از نسل‌کُشی مردم غزه است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌سوزی رفح، نمایانگر چهره زشت و شیطانی و خوی نسل‌کُشی اسرائیل است

سال‌ها است که غزه و مردم آن درگیر جنگی ناجوانمردانه هستند، جنگی که نابرابری در آن فریاد می‌زند، جنگی که جان شمار زیادی از ملت غزه را گرفته و نه تنها آن‌ها بلکه تمام مسلمانان را عزادار و سیاهپوش کرده است. اسرائیل در این سال‌ها بارها و بارها چهره زشت خود را به جهانیان نشان داده و این بار نیز با آتشی که به جان رفح انداخت، جان جوانان زیادی را گرفت. جوانان شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا، انزجار خود نسبت به این فاجعه انسانی را اعلام کردند که در ادامه می‌خوانید:

حسین رشیدی، نوجوان ۱۴ ساله مدرسه نیکان شهرستان ملارد، درباره این فاجعه انسانی عنوان کرد: «به عنوان یک نوجوان بعد از شنیدن خبر آتش‌سوزی رفح، قلبم به درد آمد. چرا که ملت غزه سال‌هاست درگیر این جنگ هستند و هر روز با یک مشکل بزرگ، دست و پنجه نرم می‌کنند اما این بار، زنده‌زنده سوختن آن‌ها در آتش‌سوزی، قلب تمام جهانیان را به درد آورد. اسرائیل، ملت مظلوم غزه را هر روز با شیوه‌ای جدید رنج می‌دهد و مورد آزار قرار می‌دهد که این موضوع اشاره به خوی نسل‌کُشی و چهره شیطانی‌ آن‌ها دارد.»

وی افزود: «هر روز با دیدن اخبار جدید و شمار جانباختگان غزه که روزبه‌روز در حال افزایش است به این نتیجه‌ می‌رسیم که اسرائیل، شیطانی است که به جان دادن نوجوانان و کودکان راضی است و ذره‌ای انسانیت در وجود آن‌ها نیست. چرا که با نظامیان آموزش‌دیده و مجهز و انواع سلاح‌ها به جان مردمی می‌افتند که تنها سلاح آن‌ها برای دفاع از خاک کشور خود، ایمان به خدا است. آن‌ها نه توپ و تانکی دارند و نه دیگر جانی برای دفاع دارند، چشمان مردم غزه امیدوارانه، منتظر حمایت و کمک کشورهای دیگر است.»

هستی ایوتوند، دانش‌آموز بسیجی مدرسه پاکان شهرستان ملارد با اشاره به رنج‌هایی که تاکنون بر ملت غزه تحمیل شده است، بیان کرد: «بمباران‌های متعدد، حملات پی‌درپی، کشتار بی‌رحمانه و آتش‌سوزی رفح‌، تنها گوشه‌ای از جنایاتی است که اسرائیل به وسیله آن جان مردم غزه را گرفته و اسرائیل در تک‌تک این جنایات، چهره زشت و پلید خود را به جهان نشان داده اما ملت فلسطین با صبوری و ایمان، اجازه نداده‌اند که خاک کشورشان را اسرائیل ببرد، آن‌ها پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و شرف و غیرت خود را به رخ اسرائیل شیطان و کفتارصفت می‌کشند.»

ایوتوند تصریح کرد: «به عنوان یک انسان، مسلمان و نوجوان، خبر آتش‌سوزی رفح، وجودم را سراپا عزادار کرد. عزایی از جنس درد و رنجی که جوانان غزه، هنگام سوختن متحمل شدند. این جوانان به کدامین گناه باید زنده‌زنده در آتش بسوزند. کودکان غزه برای کدام گناه نکرده باید در آتش ذلت بسوزند و صدایشان به گوش کسی نرسد؟ این سؤال‌هایی است که هنگام دیدن اخبار رفح، تمام افکارم را درگیر خود کرده بود.»

متین حیدری، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه نیکان نیز با اعلام همدردی خود با جوانان و نوجوانان سوخته در آتش‌سوزی رفح گفت: «نه تنها این بار و این فاجعه، بلکه هزاران بار قلب مردم برای ملت غزه به درد آمده است. ملتی که هیچ سلاحی در دست ندارد و با سنگ از خاک کشور خود دفاع می‌کند و جوانان غزه که نقطه امن این کشور هستند با غیرت تمام و شجاعت، جلوی نیروهای نظامی اسرائیل، سینه سپر می‌کنند و بدون ترس می‌جنگند اما پیروزی برای آن‌ها رؤیایی است که مشخص نیست به تحقق بپیوندد اما باز امید دارند.»

حیدری افزود: «شجاعت ملت غزه و صبر و استمرارشان، مرا به یاد مردم ایران در دوران جنگ با عراق می‌اندازد. من آن موقع نبودم ولی از رسانه و از بزرگ‌ترها شنیده‌ام که سلاح مردم ایران نیز ایمان به خدا و شجاعت جوانان بود و سرانجام هم توانستند حق خود را از دشمن بگیرند. امروز نیز مردم فلسطین می‌تواند با صبوری و شجاعت، ذره‌ذره خاک فلسطین اشغالی را از کفتارصفتان اسرائیلی بگیرد. بی‌شک ایمان و تقوای مردم فلسطین، قدرتمندتر از نظامیان و توپ و تانک‌های اسرائیل است.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار