کارشناس علوم تجربی دبیرستان عصمت صفادشت در گفت‌وگو با پانا:

محیط زیست سرمایه مشترک، نسل‌های امروز و فردای ما است

ملارد (پانا) - کارشناس علوم تجربی دبیرستان دخترانه عصمت صفادشت، محیط زیست را سرمایه با ارزش و میراث مشترک بین نسل امروز و فردا دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۹۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
محیط زیست سرمایه مشترک، نسل‌های امروز و فردای ما است

سهیلا صمدی، به مناسبت روز جهانی محیط زیست، در گفت‌وگو با پانا گفت: «شانزدهم خردادماه در تقویم، روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است تا همگان را به اهمیت و حساسیت این موضوع بیش از پیش تذکر دهد که باید این موهبت الهی را قدر بدانیم؛ این روز فرصتی است که باید به خود، یادآوری کنیم که ما طبیعت را، از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم  بلکه از فرزندانمان به امانت گرفته‌ایم پس باید به فکر آیندگان نیز باشیم.»

وی، در ادامه به مسئولیت افراد در قبال این موهبت الهی اشاره کرد و افزود: «در واقع طبیعت، قلب تپنده محیط زیست جهان ما است، نباید با آسیب زدن به آن، تپش این جریان زیبا را متوقف کنیم و به سلامت خود و سایر جانداران لطمه وارد کنیم؛ چرا که تخریب محیط زیست، نابودی زندگی و حیات  همه موجودات است. این روز تلنگری‌ برای همه انسان‌ها است، تا برای محیط زیست جهانی بیاندیشیم اما منطقه‌ای عمل کنیم و فراموش نکنیم که یکایک ما در قبال مواهب طبیعی مسئولیم چون آرامش روح و روان ما در گرو حفاظت از محیط زیست است.»

معاون دبیرستان عصمت خاطر نشان کرد: «در حقیقت باید بدانیم که این زمین نیست که به ما تعلق دارد، بلکه این ما هستیم که زیست و حیاتمان، وابسته و متعلق به آن است، پس باید با بهینه‌سازی مصرف کاهش تولید زباله و تفکیک آن، از کاهش منابع حیاتی و آلودگی محیط زیست کم کنیم و این را وظیفه‌ای خطیر و مهم برای خود قلمداد کنیم.»

صمدی، با اشاره به اهمیت نامگذاری این روز به عنوان روز جهانی محیط زیست عنوان کرد: «روز جهانی محیط زیست، باعث افزایش آگاهی مردم درباره مسائل محیط زیست می‌شود و آن‌ها را ترغیب می‌کند که به حفاظت از محیط زیست، تعهد داشته باشند و اقدامات عملی در راستای بهبود محیط زیست، انجام دهند. روز جهانی محیط زیست، با توجه به ویژگی‌های فوق، به عنوان یک رویداد مهم در ترویج حفاظت از محیط زیست و آگاهی‌زایی در جامعه جهانی، تأثیر بسزایی دارد.»

صمدی، در رابطه با اهمیت حفاظت از محیط زیست تصریح کرد:« روز جهانی محیط زیست، به عنوان یک رویداد جهانی امکان ایجاد تغییرات مهمی در رفتارها و عادات جامعه را فراهم می‌کند. این رویداد می‌تواند به عنوان یک فرصت برای آگاه‌سازی جامعه جهانی، از چالش‌های محیط زیست است و اهمیت حفاظت از محیط زیست، برای همگان روشن شود. هدف اصلی روز جهانی محیط زیست، افزایش آگاهی و شناخت درباره مسائل محیط زیست است تا همه بتوانند تعهد به حفاظت از محیط زیست را بپذیرند و اقدامات عملی در راستای حفاظت وبهبود محیط زیست را انجام دهند.»

کارشناس علوم تجربی دبیرستان عصمت، ضمن گرامیداشت این روز در پایان اظهار کرد: «امروز طبیعت، بیش از هر زمانی نیازمند حفاظت است. ما باید یاد بگیریم به طبیعت برگردیم و با مدیریت پسماند حفظ آب و خاک، به بهترین شکل، قدردان این نعمت‌های خدادادی باشیم چرا که تنوع زیستی، بستر و زیر ساخت حیات ما را حفظ می‌کند و سلامت بشر را ضمانت خواهد کرد. تنوع زیستی، ارزشمندترین گنجینه بشری است که ایران زیبا نیز از آن سرشار است، پس باید وجود این موهبت الهی را قدر بدانیم و در حفظ آن کوشا باشیم چون محیط زیست، سرمایه مشترک نسل‌های امروز و فردا است.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز: رقیه ابوذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار