معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک:
دانشآموزان با الگو قرار دادن ویژگیهای امام راحل، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند
کهریزک (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش کهریزک، یکی از مهمترین خصوصیات امام خمینی(ره) را ملاک قرار دادن رضای خدا در کارها دانست و گفت: دانشآموزان میتوانند با الگو قرار دادن این ویژگیها، وظیفهای که باید در کسوت دانشآموزی انجام پذیرد را به نحو احسن انجام دهند.
حسین جعفریان در گفتوگو با پانا از ویژگیهای امام خمینی(ره) سخن گفت و ملاک اصلی امور از نظر امام خمینی(ره) را رضایت الهی برشمرد و بیان کرد: «حضرت امام خمینی(رضوانالله) شخصیتی بود که فقط برای خدا کار میکرد و سخن میگفت و هر اقدامی که انجام میداد، ملاک اصلی برای ایشان رضایت الهی بود و کاری به طعنه طعنهزنندگان و ملامت ملامتکنندگان در مسیر انقلاب و رهبری جامعه نداشتند.»
او به ابعاد ناشناخته شخصیت رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و افزود: «امام راحل(رضوان الله) شخصیت ویژهای بودند که هر قدر پیرامون شخصیتشان تحقیق و بررسی کنیم، باز هم ابعاد ناگفته و ناشناختهای دارند که باید افراد از مناظر مختلف، شخصیت ایشان را تحلیل کنند تا بتوانند آن شخصیت جامع و کامل را برای نسل جوان و نوجوان ترسیم کنند.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک، الگوپذیری دانشآموزان از ویژگیهای شخصیتی حضرت امام را حائز اهمیت برشمرد و اذعان کرد: «دانشآموزان میتوانند با الگو قرار دادن این ویژگیها، وظیفهای که باید در کسوت دانشآموزی انجام پذیرد را به نحو شایسته با تبعیت و الگو گرفتن از امام راحل به نحواحسن انجام دهند.»
جعفریان تصریح کرد: «دانشآموزان باید به سمتی بروند که رضایت خدا، بالاترین و اولین اولویت آنها در هر کاری از جمله درس خواندن، فعالیتهای اجتماعی و تفریحاتشان باشد. اگر میخواهیم راه امام(ره) را ادامه دهیم باید دانشآموزان را در مدارس به این سو سوق دهیم که برای خدا کار کنند و شیرینی کار برای خدا قطعاً برای دانشآموزان خیلی لذتبخش خواهد بود.»
وی در تشریح ابعاد دیگر شخصیت حضرت امام راحل، بیان کرد: «نکتهای که میتواند راهگشای مسیر نوجوانان و جوان باشد، بُعد وحدتآفرینی امام راحل بین آحاد مردم است. یکی از اهداف و بیانات امام خمینی(رضوانالله) ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی و مسلمانها بود.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک افزود: «ما نیز در آموزش و پرورش و مدارس باید نگاه وحدتآفرین را بین نیروهای آموزش و پرورش حکمفرما کنیم و از نگاه جناحی و گروهی خارج شویم و همین نگاه را به دانشآموزان القا کنیم تا بدانند در مدرسه به عنوان جامعه کوچک و در آینده که وارد جامعه اصلی میشوند به دنبال وحدتآفرینی بین دوستان، همفکران و هممیهنان خویش باشند.»
جعفریان، وحدتآفرینی را عامل حفظ جامعه از گزند آفات خواند و گفت: «زمانی که این نگاه حاکم شود در واقع جامعه از گزند آفات و دسیسههایی که دشمنان برایمان پیشبینی کردهاند، محفوظ خواهد بود. این ۲ ویژگی از حضرت امام(ره) بسیار پررنگ است و به چشم میآید. امید است فرهنگیان و همه دانشآموزان بتوانند این ۲ ویژگی را به مرور برای خود ایجاد کنند.»
ارسال دیدگاه