معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک:
دانشآموزان با الگو قرار دادن ویژگیهای امام راحل، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند
کهریزک (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش کهریزک، یکی از مهمترین خصوصیات امام خمینی(ره) را ملاک قرار دادن رضای خدا در کارها دانست و گفت: دانشآموزان میتوانند با الگو قرار دادن این ویژگیها، وظیفهای که باید در کسوت دانشآموزی انجام پذیرد را به نحو احسن انجام دهند.
![دانشآموزان با الگو قرار دادن ویژگیهای امام راحل، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/PkMRWnb7ry6c/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHi0Z9cGUP-hIsAIKXaKdntA,,/637899477240767552_lg.jpg)
حسین جعفریان در گفتوگو با پانا از ویژگیهای امام خمینی(ره) سخن گفت و ملاک اصلی امور از نظر امام خمینی(ره) را رضایت الهی برشمرد و بیان کرد: «حضرت امام خمینی(رضوانالله) شخصیتی بود که فقط برای خدا کار میکرد و سخن میگفت و هر اقدامی که انجام میداد، ملاک اصلی برای ایشان رضایت الهی بود و کاری به طعنه طعنهزنندگان و ملامت ملامتکنندگان در مسیر انقلاب و رهبری جامعه نداشتند.»
او به ابعاد ناشناخته شخصیت رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و افزود: «امام راحل(رضوان الله) شخصیت ویژهای بودند که هر قدر پیرامون شخصیتشان تحقیق و بررسی کنیم، باز هم ابعاد ناگفته و ناشناختهای دارند که باید افراد از مناظر مختلف، شخصیت ایشان را تحلیل کنند تا بتوانند آن شخصیت جامع و کامل را برای نسل جوان و نوجوان ترسیم کنند.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک، الگوپذیری دانشآموزان از ویژگیهای شخصیتی حضرت امام را حائز اهمیت برشمرد و اذعان کرد: «دانشآموزان میتوانند با الگو قرار دادن این ویژگیها، وظیفهای که باید در کسوت دانشآموزی انجام پذیرد را به نحو شایسته با تبعیت و الگو گرفتن از امام راحل به نحواحسن انجام دهند.»
جعفریان تصریح کرد: «دانشآموزان باید به سمتی بروند که رضایت خدا، بالاترین و اولین اولویت آنها در هر کاری از جمله درس خواندن، فعالیتهای اجتماعی و تفریحاتشان باشد. اگر میخواهیم راه امام(ره) را ادامه دهیم باید دانشآموزان را در مدارس به این سو سوق دهیم که برای خدا کار کنند و شیرینی کار برای خدا قطعاً برای دانشآموزان خیلی لذتبخش خواهد بود.»
وی در تشریح ابعاد دیگر شخصیت حضرت امام راحل، بیان کرد: «نکتهای که میتواند راهگشای مسیر نوجوانان و جوان باشد، بُعد وحدتآفرینی امام راحل بین آحاد مردم است. یکی از اهداف و بیانات امام خمینی(رضوانالله) ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی و مسلمانها بود.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش کهریزک افزود: «ما نیز در آموزش و پرورش و مدارس باید نگاه وحدتآفرین را بین نیروهای آموزش و پرورش حکمفرما کنیم و از نگاه جناحی و گروهی خارج شویم و همین نگاه را به دانشآموزان القا کنیم تا بدانند در مدرسه به عنوان جامعه کوچک و در آینده که وارد جامعه اصلی میشوند به دنبال وحدتآفرینی بین دوستان، همفکران و هممیهنان خویش باشند.»
جعفریان، وحدتآفرینی را عامل حفظ جامعه از گزند آفات خواند و گفت: «زمانی که این نگاه حاکم شود در واقع جامعه از گزند آفات و دسیسههایی که دشمنان برایمان پیشبینی کردهاند، محفوظ خواهد بود. این 2 ویژگی از حضرت امام(ره) بسیار پررنگ است و به چشم میآید. امید است فرهنگیان و همه دانشآموزان بتوانند این 2 ویژگی را به مرور برای خود ایجاد کنند.»
ارسال دیدگاه