جمعی از دانش‌آموزخبرنگاران پانا شهرستان ملارد:

جریان پانزده خرداد سال ۴۲ می‌تواند یک کلاس درس برای جوانان و نوجوانان باشد

ملارد (پانا) - دانش‌آموزخبرنگاران پانا شهرستان ملارد، جریان پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ را یک کلاس درس برای جوانان و نوجوانان کشور قلمداد کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۹۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جریان پانزده خرداد سال ۴۲ می‌تواند یک کلاس درس برای جوانان و نوجوانان باشد

زهرا گلستانی، دانش‌آموزخبرنگار پانا از دبیرستان فرزانگان استعدادهای درخشان ملارد درخصوص قیام پانزده خرداد در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شناخت من از قیام پانزده خرداد همان توضیحاتی بود که از زبان بزرگان فامیل و رسانه می‌شنیدم اما این توضیحات برای من کافی نبود و دوست داشتم اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنم. بعد از تحقیقات و پرسش‌های فراوان درباره این موضوع، یکی از دبیران به من کتاب‌هایی را معرفی کرد که بتوانم درباره چگونگی قیام پانزده خرداد اطلاعات کافی را به دست بیاورم.»

گلستانی ضمن معرفی این کتاب‌ها اظهار کرد: «2 کتاب «بهار سرخ» و «۱۵ خرداد ۴۲ چرا و چگونه؟» اثر علیرضا مهدی‌زاده، قیام پانزده خرداد را به خوبی ترسیم کرده است. من با خواندن این کتاب‌ها متوجه شدم که جریان ۱۵ خرداد، یک کلاس درس بود و شاگردان این کلاس توانستند حکومت شاه را سرنگون کنند و فارغ‌التحصیلان سال ۴۲ توانستند دفاع مقدس را اداره کنند و همین‌ها توانستند نسلی را بعد از خودشان تربیت کنند که در مقابل توطئه‌های دشمن بایستند و ما فرزندان آن نسل هستیم که در مقابل زورگویان و دشمنان سکوت نمی‌کنیم و دنباله‌رو آن آرمان، گام برمی‌داریم.»

آروین ناطقی، دانش‌آموزخبرنگار پانا و عضو کوچک خبرگزاری پانا شهرستان ملارد درباره امام راحل و قیام پانزده خرداد خاطرنشان کرد: «من عکس امام خمینی(ره) را در کتاب‌های درسی دیده‌ام‌. از پدر، مادر و بزرگان فامیل شنیده‌ام که امام خمینی(ره) انسان شجاعی بود. او چهره‌ای مهربان‌ برای کودکان و بزرگترها داشت و اسطوره‌ای ملی بود. زمانی که داستان امام راحل و قیام ۱۵خرداد را شنیدم، بسیار  غمگین شدم ولی در عوض به خود و کشورم  می‌بالیدم، چرا که ملت عزیز ایران با اتحاد و یکپارچگی و پیروی از امام خمینی(ره) توانستند بر ظلم پیروز شوند.»

عضو کوچک خبرگزاری پانا از عشق و علاقه خود به امام و انقلاب گفت و افزود: «امام خمینی‌(ره) برای من الگو و اسطوره‌ای بزرگ است. الگوی خستگی‌ناپذیر، ازخودگذشتگی، ساده زیستن و مهربانی و عطوفت و به همین دلیل نه تنها بر قلب‌ ملت ایران بلکه بر دل‌های تمام امت اسلامی حکومت کرد.»

وی ادامه داد: «من مراسم وداع و تشییع پیکر امام راحل را از صدا و سیما دیده بودم و از بزرگ‌ترها شنیده بودم ولی باورش برای من سخت بود تا این که رئیس جمهور محبوب با هیأت همراهانش شهید شدند و من با چشم‌های خودم دیدم و درک کردن این مسئله برایم تسهیل شد.»

ریحانه قاسمی، دانش‌آموزخبرنگار پانا از دبیرستان استعدادهای درخشان ملارد در راستای‌ قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ تصریح کرد: «از آنجایی که دوران زندگی ما مقارن با حیات انسان‌های بزرگی چون شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری و امام خمینی(ره) نبوده‌ است، شناخت کاملی از زندگی و فعالیت آن‌ها برایم وجود نداشته اما عطر عشقی که این انسان‌های بزرگ و وارسته به خدا و مردم داشته‌اند سرتاسر ایران را در برگرفته است. من از طریق خانواده، صدا و سیما، خواندن مقالات و کتاب‌های مختلف، اطلاعاتی را کسب کردم.»

وی با بیان اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد، نقطه عطف شروع انقلاب بود که مردم معترض به دستگیری مرجع عالی‌قدرشان یعنی خمینی بت‌شکن به خیابان‌ها هجوم آوردند، افزود: «امام خمینی(ره)، درخت سرو پرقامتی بود که همواره امید، خودباوری و توانستن را به مردم یادآور می‌شد. او گوهری یکتاست که صدفش در دریای معرفت الهی پنهان است. امام خمینی(ره) مظهر وحدت و یگانگی تمام مسلمانان جهان است. امام(ره) مردی به استواری کوه و مهربانی آفتاب و مردی جاودان در قلب‌ها بود و درست به این دلیل بود که این قیام‌ها شکل گرفت و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران ختم شد.»

ملیکا رضایی، دیگر دانش‌آموزخبرنگار پانا از دبیرستان فرزانگان استعدادهای درخشان ملارد به اهمیت قیام پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: «جوانان و نوجوانان باید ابعاد گوناگون قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ حضرت امام خمینی(ره)، نامه‌ها و پیام‌های ایشان به سران کشورهای مختلف را مطالعه کنند تا بیشتر به اهمیت انقلاب اسلامی و رهبری‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب برای هدایت نظام و ایستادن در مقابل فتنه‌های پیچیده و سنگ‌اندازی‌های استکبار جهانی علیه انقلاب پی ببرند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: ستایش درویشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار