مشاور تحصیلی مراکز مشاوره‌ای شهرستان ملارد:

دانشگاه فرهنگیان، یک پل موفقیت برای داوطلبان علاقه‌مند به تعلیم و تربیت است

ملارد (پانا) - مشاور تحصیلی مراکز مشاوره‌ای شهرستان ملارد، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان یک پل موفقیت برای داوطلبان دانشجومعلم در راستای ورود به آموزش و پرورش و انجام خدمات ارزنده در زمینه تعلیم و تربیت و شغل معلمی دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۹۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان، یک پل موفقیت برای داوطلبان علاقه‌مند به تعلیم و تربیت است

نیما نوروزپور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به امتیازات ویژه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: «دانشگاه فرهنگیان، یکی از مهم‌ترین و ویژه‌ترین دانشگاه‌های ایران است که به علت داشتن شرایط مطلوب استخدام، بین عموم تحصیل‌کنندگان محبوب است. این دانشگاه، جزو مجموعه‌های شهریه‌پرداز نیست و هر سال تعداد زیادی دانشجو از طریق کنکور را با شرایطی ویژه جذب می‌کند که این فرصتی طلایی برای افرادی است که در زمینه آموزش، مهارت دارند و به بحث تعلیم و تربیت علاقه‌مند هستند.»

وی درباره زیرشاخه‌های دانشگاه فرهنگیان افزود: «این دانشگاه دارای 2 زیرشاخه اصلی است که شامل دانشکده تربیت دبیر شهید رجایی و مختص دانش‌آموختگان رشته ریاضی و فیزیک و رشته مهندسی است. همچنین پردیس فرهنگیان نیز برای دانش‌آموختگان علوم انسانی و رشته تجربی، مهیای حضور دانشجومعلمان است. در هر کدام از آن‌ها بنا به رشته تحصیلی در دبیرستان، رشته‌های استخدامی از جمله آموزگاری ابتدایی، دبیری دروس شیمی، زیست و ادبیات نیز وجود دارد.»

این مشاور تحصیلی در تشریح شرایط لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: «اولین گام برای داوطلبان، تغییر نوع نگاه خود نسبت به معلمی است. آن‌ها باید به این شغل به عنوان عشقی عمیق نگاه کنند، عشقی از جنس محبت و علاقه به تعلیم و پرورش نونهالان جامعه فردا؛ اما اصلی‌ترین لازمه ورود داوطلبان به عرصه تدریس، آموزشی سازماندهی‌شده از طریق دانشگاه فرهنگیان است که به مدت 4 سال انجام می‌شود و برای تأمین نیروی انسانی و اساتید عالی‌مرتبه، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان امری واجب است که موجب حفظ رسالت کنکور و تامین چرخه جامعه داوطلبان فرهنگیان می‌شود.»

وی با اشاره به شرایط لازم برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان گفت: «برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید در کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام آمادگی و در جلسه کنکور شرکت می‌کردند و به دفترچه سؤالات فرهنگیان پاسخ می‌دادند که در بازه زمانی ۸ الی ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان باشند. در چند سال اخیر همزمان با اعلام نتایج کنکور، مجاز بودن یا نبودن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان مشخص بود اما امسال داوطلبانی که در کنکور فرهنگیان شرکت کرده‌اند می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند و پس از  بررسی کارنامه، تراز، رتبه و تأثیر معدل به مصاحبه و گزینش دعوت می‌شوند. تا سال گذاشته تراز ۶۰۰۰ ملاک بود اما امسال این ملاک نیز حذف شده و حداکثر سن در نظر گرفته‌شده ۲۴ سال تمام است.»

نوروزپور در رابطه با مزایا و معایب ورود به دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: «از مزایای دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم به شرایط استخدامی مطلوب، بیمه و پرداخت حقوق از بدو ورود به این دانشگاه اشاره کنیم. همچنین محیط دانشگاه و فضای تدریس برای دختران و شرایط اشتغال در یک محیط امن را به وجود آورده و معافیت پسران از سربازی نیز جزو عواملی است که موجب محبوبیت رشته فرهنگیان در بین تحصیل‌کنندگان شده اما اصلی‌ترین موضوعی که موجب دلسردی داوطلبان از تحصیل در این عرصه می‌شود، کمبود پردیس‌های دانشگاه است که به‌عنوان مثال؛ داوطلبان ساکن غرب استان تهران مانند ملارد، شهریار و قدس باید مسافتی طولانی را برای رسیدن به دانشگاه طی کنند.»

وی افزود: «شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال‌های اخیر کمی متفاوت است. با حذف شرط تراز ۶۰۰۰ داوطلبان باید تراز ۷۰۰۰ به بالا داشته باشند و با کسب موفقیت در مصاحبه، گزینش و گذراندن مراحل مربوط به این عرصه می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند و البته تعداد شرکت‌کنندگان برای رشته فرهنگیان نیز بی‌تاثیر نیست یعنی اگر آمار داوطلبان بالا باشد، رقابتی سخت به وجود می‌آید، قبولی سخت‌تر می‌شود و اگر تعداد داوطلبان کم باشد قبولی نیز راحت‌تر خواهد بود.»

خبرنگار : دانش‌آموزان نیلوفر شاه‌آبادی، نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار