معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

راهیابی ۸۴ دانش‌آموز ملاردی به مرحله استانی دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی

ملارد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از راه‌یابی ۸۴ دانش‌آموز این شهرستان به مرحله استانی دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۸۴ دانش‌آموز ملاردی به مرحله استانی دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی

سیدرسول حسینی در این باره به پانا گفت: «یکی از اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی، استعدادشناسی است و این جشنواره و بستر آن براساس دانایی و توانایی رقم خورده است. استعداد، شکوفا نمی‌شود مگر این‌که به دست مدیران، دبیران، داوران و ناظران شکوفا شود و ما باید در دوره متوسطه‌اول در کنار تعلیم و آموزش درسی، تلاش کنیم تا دانش‌آموزان یک مهارت را نیز بیاموزند و به آنان در انتخاب مسیر درست برای آینده کمک کنیم.»

وی ادامه داد: «دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان ملارد، در ۱۳ محور و ۲۲ زیرمحور در مرحله منطقه‌ای برگزار شد. محورهای جشنواره شامل قرآن و معارف اسلامی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، علوم آزمایشگاهی، دست‌سازه‌ها، بازارچه کسب و کار، فرهنگ و هنر، ریاضی، تربیت بدنی، مناظره علمی، بازی‌های مهارتی، برنامه‌نویسی و پژوهش بودند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ملارد در ادامه افزود: «نکته حائز اهمیت این‌که در این جشنواره، استقبال دانش‌آموزان مدارس روستایی نسبت به سال‌های اخیر، پرشورتر بوده و تعداد زیادی از دانش‌آموزان منتخب استانی از مدارس روستایی است. از سیزده محور جشنواره خوارزمی که دانش‌آموزان شرکت کرده بودند ۸۴ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.»

حسینی، درباره نتایج مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان ملارد، خاطرنشان کرد: «مدارس روستایی راه‌یافته به استان شامل دبیرستان سیزده آبان، حضرت خدیجه، المهدی، پیام شهید دو، مهراندیشان یک و دبیرستان جنت است. دیگر مدارس، دبیرستان مهدی مقربی، فرزانگان استعداد درخشان، فرزانگان هیأت امنایی، علامه حلی، مهلا، شهید نواب صفوی، مصطفی خمینی یک، شایستگان، زکیه و دبیرستان عطیه یک به مرحله استانی راه پیدا کردند.»

این مقام مسئول، در پایان ضمن تبریک به دانش‌آموزان این مدارس و آرزوی موفقیت برای آنان در مرحله استانی بیان کرد: «بهترین کسی که می‌تواند استعداد دانش‌آموزان را شناسایی کند دبیران هستند، چرا که با آنان ارتباط مستقیم دارند و یکی از رویکردها و اصول جشنواره نوجوان خوارزمی، رویکرد موقعیت‌محوری است که ما موقعیت‌های یادگیری را در بستر جشنواره نوجوان خوارزمی ایجاد می‌کنیم. مرحله استانی جشنواره در مرداد ماه برگزار خواهد شد و منتخبان منطقه ملارد، با منتخبان شهرستان‌های استان تهران به رقابت خواهند پرداخت.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: نرگس مرادی، زینب انصاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار