معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزارت کشور خبر‌ داد:

سی‌ام اردیبهشت‌ماه به نام روز صفادشت انتخاب شد

ملارد (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، در همایش روز صفادشت، از نامگذاری سی‌ام اردیبهشت‌ماه به نام روز صفادشت خبر داد و این اقدام را اتفاقی امیدوارکننده برای مردم این منطقه دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۵۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سی‌ام اردیبهشت‌ماه به نام روز صفادشت انتخاب شد

مهدی جمالی‌نژاد، در دومین همایش روز صفادشت سی اردیبهشت ماه، که در فرهنگسرای بعثت این شهرستان، برگزار شد عنوان کرد: مهاجرت‌هایی که در این چنددهه به سمت پایتخت صورت گرفته است و همچنان این مهاجرت‌ها ادامه دارد، بار سنگینی بر دوش شهرهای اطراف آن گذاشته است. به این شهرهای مهاجرپذیر، شهرهای جاذب می‌گویند و از این دسته شهرها در اطراف پایتخت بسیار داریم.  

این مقام مسئول در ادامه گفت: یکی از این شهرها که با هدف مهاجرت پذیری و ایجاد اشتغال احداث شد شهر صفادشت است. وجود بزرگترین شهرک صنعتی غیردولتی کشور درشهر صفادشت، شهرک صنعتی دهک، شهرک گلخانه‌ای و مجموعاً با بیش از۶۵۰ واحد تولیدی و کارگاه صنعتی فعال، باعث گرایش بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری دراین شهرگردیده و زمینه اشتغال و مهاجرپذیر بودن این شهر را فراهم کرده است.

مهدی جمالی‌نژاد، با تشکر از مسئولین این شهر، بابت انتخاب این روز به عنوان روز صفادشت، خاطر نشان کرد: انتخاب امروز به عنوان روز صفادشت، شهروندان را امیدوارتر می‌کند و باعث ایجاد انگیزه در جوانان شهر می‌شود؛ شهری با چهار روستای بسیار قدیمی، که هزاران سال قبل ریشه در این خاک دارد و با آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی به ایجاد انگیزه و صمیمیت میان شهروندان کمک می‌کند. مسئولین و شهروندان قدیمی و بومی این منطقه، در تلاش برای پیشرفت در صنعت و خدمات بیشتر این شهرستان هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان تصریح کرد: از مهم‌ترین شاخصه‌های این شهر، وجود دو زیارتگاه امامزاده بی‌بی‌سکینه(س) خواهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و امامزاده حمزه(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که موجب گردیده تا سالانه زائرین بسیاری از نقاط مختلف، به این شهر سفر کنند. معرفی کردن میراث فرهنگی، اماکن دیدنی و تفریحی، اماکن زیارتی و فراهم‌سازی زمینه‌های مختلف برای ایجاد برنامه‌های فرهنگی، از کارهای مهمی است که باید در این راستا انجام شود.

خبرنگار : محمدرضا موسی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار