مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌و‌گو با پانا خبر داد:

نتایج آزمون‌های شبه‌نهایی هیچ تأثیری در کنکور دانش‌‌آموزان ندارد

تهران (پانا) - مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت که آزمون‌های شبه‌نهایی قطعاً در کنکور دانش‌آموزان هیچ تأثیری نخواهد داشت و اگر از قبل به دانش‌‌آموزان اطلاع‌رسانی شده باشد، مشکلی برای تأثیر نمره این آزمون برای میان‌ترم دانش‌‌آموزان ندارد.

لینک کوتاه کپی شد
نتایج آزمون‌های شبه‌نهایی هیچ تأثیری در کنکور دانش‌‌آموزان ندارد

مسعود بهرامی، مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا، شیوه برگزاری آزمون‌های شبه‌نهایی را در مناطق اینگونه تشریح کرد: «‌امسال وزارت آموزش و پرورش یک شیوه‌نامه‌ای به نام راهنمای عملی طراحی سوالات امتحانات نهایی دهم، یازدهم و دوازدهم را طراحی کرده است، که سوالات مطابق آن طراحی می‌شوند. شرایط برگزاری آزمون‌های شبه‌نهایی در صورتی که مدارس امکان داشته باشند، مطابق آزمون‌های نهایی داخل یک محیط کم استرس‌تر است.»

وی در بیان اهداف آزمون شبه‌نهایی را اظهار کرد: «‌اولین هدف آزمون‌های شبه‌نهایی این است که دانش‌‌آموزان با همه شرایط امتحانات نهایی آشنا شوند و بهترین روش برای این امر، شبیه‌سازی امتحان نهایی است. در این آزمون‌ها نوع و طراحی سوالات به صورت مفهومی و مطابق آزمون نهایی بر اساس شیوه‌نامه امتحانات نهایی است و زمان استاندارد برای پاسخگویی دانش‌‌آموز، مکان آزمون و مراقب هم سعی شده شبیه آزمون نهایی باشد.»

بهرامی در ادامه هدف دوم آزمون‌های شبه‌نهایی را بیان کرد: «‌هدف دوم این است که بتوانیم از نتیجه آزمون‌های شبه‌نهایی ایرادات آموزش را در دروس امتحانی متوجه شویم و در این فرصت با برگزاری کلاس‌های جبرانی، تهیه جزوه و ارائه بسته‌های آموزشی، ضعف‌های امتحانات شبه‌نهایی را جبران کنیم.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه دانش‌‌آموزان برای نتایج امتحانات شبه‌نهایی استرس نداشته باشند، تصریح کرد: «‌دانش‌آموزان با آشنایی با سوالات و نحوه برگزاری آزمون، نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسد و آنها را تا حدودی بر طرف می‌کنند. دانش‌‌آموزان قبل از محیط آزمون نهایی استرس‌ذهنی خود را در یک محیط شبیه‌سازی شده بر طرف می‌کنند و با آرامش و استرس کمتری سر جلسه حاضر می‌شوند.»

این مقام مسئول در رابطه با برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در مناطق شهرستان‌های استان تهران گفت: «آزمون‌های شبه نهایی تقریباً در همه مدارس نظری مناطق شهرستان‌های استان تهران برای پایه‌های دهم و یازدهم در حال برگزاری هست و برای پایه دوازدهم به دلیل مرحله اول کنکور برگزار نمی‌شود.»

بهرامی در ادامه گفت: «‌آزمون‌های شبه‌نهایی قطعاً در کنکور دانش‌آموزان هیچ تأثیری نخواهد داشت. اگر از قبل به دانش‌‌آموزان اطلاع‌رسانی شده باشد، مشکلی برای تأثیر نمره این آزمون برای میان ترم دانش‌‌آموزان ندارد.»

وی در ادامه کنکور در رابطه با تأثیر معدل  در کنکور سراسری امسال اذعان کرد: «‌برای کنکور فقط نمره آزمون نهایی خرداد ماه در سوابق تحصیلی دانش‌آموز ثبت می‌شود. امسال ۵۰ درصد نتیجه‌ کنکور دانش‌آموزان سوابق تحصیلی آنها هست. منظور از سوابق تحصیلی، نمرات برگه امتحان نهایی دانش‌آموزان هست. امتحانات شبه‌نهایی تأثیری در کارنامه کنکور دانش‌آموزان ندارد.»

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر برگزاری آزمون‌های شبه‌نهایی با عمل به دستور شیوه نامه خبر داد و گفت: «حوزه‌ها ملزم شدند تمام دستور عمل‌های امتحانات نهایی را در آزمون‌های شبه نهایی رعایت کنند و ما در دو مرحله بازدید وزارتی و استانی که انجام شده و مرحله بعدی بازدید های قطبی هست که مناطق همجوار از هم بازدید می‌کنند، برای رفع نواقص اقدام می‌کنیم.»

خبرنگار‌ دانش‌آموز: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار