معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

طرح پایش سلامت دانش‌آموزان به زودی اجرا می‌شود

شهرری یک (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: پایش سلامت دانش‌آموزان با همکاری وزارت بهداشت به زودی انجام خواهد شد همچنان که بر مبنای جامعه بزرگسالان انجام شده و بسیار هم‌ موثر بوده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح پایش سلامت دانش‌آموزان به زودی اجرا می‌شود

صادق ستاری‌فرد در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در دبستان امام هادی(ع) شهرری، اهمیت سلامت در نظام ارزشی را مهم دانست و تصریح کرد: آموزش، تضمین‌کننده و تامین‌کننده اصلی 2 رکن سلامت و امنیت در جامعه است. سلامت در نظام ارزشی و نظام سیاستگذاری ما از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه سلامت در دین اسلام افزود: بر اساس یک قاعده فقهی، تمام مضراتی که به سلامت بدن آسیب برساند و برای بدن مضر باشد حرام است.

ستاری‌فرد، ساحت تربیت زیستی و بدنی در مدارس را یکی از مهم‌ترین ساحات تربیتی دانست و اذعان کرد: در ۶ ساحت تربیتی مدارس، یکی از مهمترین ساحات، ساحت تربیت زیستی و بدنی است که نسبت به ساحت‌های شش‌گانه در اولویت قرار دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد یک نظام ارزشیابی سلامت‌محور خبر داد و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای نهادینه ساختن آموزش‌های سلامت‌محور هم برنامه‌های آموزشی دارد و هم به دنبال استقرار یک نظام ارزشیابی سلامت‌محور است تا بتواند رفتار‌های بهداشتی و سلامت پایه را در سنین کودکی و نوجوانی نهادینه کند.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» تصریح کرد: این شعار از طریق مدارس، کم‌هزینه‌تر، کابردی‌تر و بسیار کارآمد‌تر خواهد بود. زیرا مدرسه به عنوان پنجره خدمات اجتماعی و به عنوان خط مقدم ارتباط با جامعه و خانواده‌ها می‌تواند نسبت به خانواده‌محور شدن و مردمی‌سازی این موضوع بسیار نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: همبستگی‌ها و همراهی‌ها در خط مقدم که مدارس و مراکز بهداشت است، بیشتر می‌شود و زمانی که خطوط مقدم ما به هم وصل شوند و اگر این مراکز با هم اتصال پیدا کنند این شعار به این سیاست محقق می‌شود.

ستاری‌فرد از پایش سلامت دانش‌آموزان با همکاری وزارت بهداشت خبر داد و تاکید کرد: پایش سلامت دانش‌آموزان با همکاری وزارت بهداشت به زودی انجام خواهد شد همچنان که بر مبنای جامعه بزرگسالان انجام شده و بسیار هم‌ موثر بوده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: سبک زندگی امروزی و تغییر سبک رفتاری دانش‌آموزان باعث می‌شود که نسبت به موضوع سلامت دانش‌آموزان به عنوان مقدمه تربیت و آموزش توجه کنیم. کرونا ثابت کرد اگر موضوعی سلامت دانش‌آموزان را تهدید کند قطعا نظام آموزش ما را هم تهدید خواهد کرد و این مسائل باعث می‌شود که بیش از پیش به سلامت دانش‌آموزان توجه شود.

دانش‌آموزخبرنگاران: ملیکا طالبی و سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار