مسئول تعلیم و تربیت سپاه بهارستان در گفت‌و‌گو با پانا:

رزق مادی و معنوی انسان در شب‌های قدر نوشته می‌شود

بهارستان‌ دو (پانا) - مسئول تعلیم و تربیت سپاه بهارستان‌ ضمن پرداختن به ارزش و فضیلت‌ شب‌های قدر گفت رزق مادی و معنوی انسان در شب‌های قدر نوشته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
رزق مادی و معنوی انسان در شب‌های قدر نوشته می‌شود

حجت‌الاسلام وحید میری در مراسم سومین شب قدر در مصلی امام‌خمینی(ره) بهارستان‌ گفت: یکی از ارکان‌ مهم شب‌قدر، پذیرفتن دعای جوشن‌کبیر است. قرآن را تمام مسلمان قبول دارند اما مسلمانانی که به دعای جوشن کبیر اعتقاد دارند و آن را می‌پذیرند از جایگاه والا و مهم‌تری برخوردار هستند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه بهارستان بیان کرد: اگر می‌خواهید شب‌های‌قدر را به خوبی درک کنید باید دغدغه‌مند‌ی در راه اهل‌بیت(ع) را آموخته و در این راه ثابت‌قدم باشید. همچنین باید مشخص‌ کنید که دل‌ها و قلب‌های شما در کدام جهت است و به عبارت دیگر باید به خودشناسی و خودباوری‌ برسید.

حجت‌الاسلام میری عنوان کرد: اگر می‌خواهید خدا شما را ببخشد، ابتدا باید شما ببخشید و پاک باشید که این راه بهره‌مند شدن از رحمت خدا است. انسان خود سرنوشتش را رقم می‌زند و تک‌تک لحظات زندگی وی به خودش بستگی دارد.

وی پیرامون خواندن دعا و نیایش در شب احیا ادامه داد: شب قدر، شب‌ دعا است و در این شب باید به 2 نکته توجه کرد. یکی، پذیرفتن بخشندگی و حکمت خدا و دیگری، زیبا خواندن‌دعا است. هر مقدار شما دعا را با اخلاص‌تر و زیباتر بخوانید، بیشتر از مهر و رحمت خدا برخوردار خواهید شد.

حجت‌الاسلام میری اظهار کرد: شب‌های‌قدر در مراسم‌ حاضر می‌شویم تا به خدا بگوییم‌ آن چیزی که قرار است در سال آینده برای ما رقم بخورد را تغییر دِه به صورتی که بر اساس اعمال ما نباشد. به عبارت دیگر تمام رزق و روزی‌های مادی و معنوی انسان در شب‌های قدر نوشته می‌شود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه بهارستان تصریح کرد: در هنگام خواندن دعا ابتدا به فکر دیگران باشید. زمانی که برای دیگران دعا می‌کنید خدا 10 برابر آن دعا را برای شما مستجاب می‌کند. همچنین برای استجابت دعا در شب‌های‌ قدر می‌توانیم امام زمان(عج) را واسطه قرار دهیم هرچند که این‌روزها خیلی از او غافل شده‌ایم.

دانش‌آموز خبرنگار:  پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار