رئیس سازمان‌ نوسازی مدارس کشور تاکید کرد:

‌پیش‌بینی ساخت ‌فضاهای ورزشی در ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی در دست احداث

بهارستان‌دو (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در آئین افتتاح مدرسه جدید‌التاسیس شهیدان محمد و سعید طوقانی در ناحیه دو بهارستان‌، اصول اساسی سازمان نوسازی مدارس کشور را نام‌گذاری مدارس به نام شهدا خواند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
‌پیش‌بینی ساخت ‌فضاهای ورزشی در ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی در دست احداث

حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آئین افتتاح مدرسه جدید التاسیس شهیدان، محمد و سعید طوقانی در ناحیه دو بهارستان‌، با گرامیداشت یاد شهید سعید طوقانی گفت: شهید سعید طوقانی یک بزرگ‌مرد کوچک بود که با معرفت و روح پهلوانی‌اش همواره در برابر ظلم، ایستادگی می‌کرد؛ وی با سن کم به جبهه رفت و جان خود را فدا کرد و این موضوع بسیار با‌‌ارزش است.

سرپرست سازمان نوسازی با اشاره به مرام و نام شهدا به‌خصوص شهیدان پهلوان ادامه داد: یکی از اصول اساسی سازمان نوسازی مدارس نام‌گذاری مدارس به نام شهدا‌‌ست، این موضوع مسبب این می‌شود که یاد، نام و مرام شهدا به‌خصوص شهدای پهلوان در جود تک تک دانش‌آموزان نهادینه شود.

خان‌محمدی با تاکید بر ضرورت ساخت مکان‌های ورزشی در مدارس تشریح کرد: اولین گامی که می‌بایست در مدارس نوساز برداشته شود، ساخت فضاهای ورزشی و رواج سازوکار ورزش زورخانه‌ای یا باستانی است و می‌بایست بر ترویج این موضوع تاکید بسیاری شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه حتما برای ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی، فضای ورزشی مناسب، به ویژه فضای ورزش پهلوانی پیش‌بینی خواهد شد، که یک ورزش ایرانی و خاستگاه سند تحول است. همچنین در مدارس بزرگ در حال احداث، سازوکار ورزش پهلوانی و مرشد‌خوانی را خواهیم داشت تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار درس به ابعاد ورزش هم دسترسی داشته باشند.

وی در پایان اجرای طرح‌های مشارکتی را در اولویت دانست و عنوان کرد: تکمیل طرح‌های مشارکتی اولویت اول ما است و تمام تلاش خود را برای این منظور خواهیم کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: پارمیدا پرنلو 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار