مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان

بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی استان در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل شده‌اند

زاهدان (پانا) - مدیر‌کل آموزش‌و‌‌پرورش گفت در سیستان و بلوچستان ۴۹۱۰ مدرسه ابتدایی دولتی و غیر دولتی در قالب ۲۲۶۲۷ کلاس درس با حضور بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید مشغول فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی استان در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل شده‌اند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید؛ اظهار داشت: با هدف توسعه عدالت آموزشی و بهره‌مند شدن دانش آموزان از نعمت سواد در جای جای استان و مناطق دور افتاده و صعب العبور نیز کلاس درس برپا شده است و موید این مطلب وجود ۴۴۱ مدرسه با آمار زیر ۱۰ نفر در برخی روستاهای استان می‌باشد.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۹۱۰ مدرسه ابتدایی دولتی و غیردولتی در قالب ۲۲۶۲۷ کلاس درس با حضور بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید مشغول فعالیت هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دو رویکرد مهم آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید، کیفیت بخشی آموزشی و توانمندسازی معلمان است که با اولویت توجه ویژه به مدارس دولتی دنبال می‌شوند.
بروشکی گفت: در حوزه کیفیت بخشی با بهره‌گیری از توان و دانش سرگروه‌های آموزشی و حضور فعال معلمان در جلسات گروه‌های درسی مختلف، سعی در افزایش بهره‌وری و توان علمی همکاران داریم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی معلمان نیز تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از بسترهای درون و برون سازمانی این مهم را با جدیت دنبال کنیم؛ از همین روی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تحلیل و بررسی مفاهیم و کتب درسی، کمک شایانی در راستای به روز شدن دانش و معلمان خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی در مسیر توانمندسازی معلمان در سیستان و بلوچستان پای کار آمده‌اند که از آن جمله می‌توان به نقش بی‌بدیل کمیسیون مدرسه یاری کشور و موسساتی همچون رویش مهر، آل یاسین، مردم، محبت، السابقون، رهیار، از غربت تا غربت، میزان و بسیاری دیگر از این گروه‌های جهادی علمی یاد کرد.
حسن بروشکی ادامه داد: فعالیت این گروه‌ها و موسسات جهادی آموزشی در طی سال تحصیلی به صورت مستمر و مداوم است و علاوه بر توانمندسازی معلمان در حوزه تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیز فعالیت دارند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار