مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سیستان‌و‌بلوچستان:

تحول‌گرایی مهمترین اولویت مدارس در سال تحصیلی جدید است

زاهدان (پانا) - مدیر‌کل‌آموزش‌و‌پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد مهم و اصلی آموزش و پرورش در سال جدید، تحول و تحول‌گرایی، تقویت و توسعه توانمندسازی معلمان، تقویت مدارس دولتی و ارتقای اختیارات مدیران مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های گوناگون دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری مدارس خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۰۳۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تحول‌گرایی مهمترین اولویت مدارس در سال تحصیلی جدید است

حسن بروشکی در آیین محوری آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مهر و مقاومت، ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از همت جهادگونه معلمان، مدیران مدارس و همکاران اداری و ستادی در راستای تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی تقدیر کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در کلاس‌های درس حاضر شوند و رسالت تربیت این تعداد دانش‌آموز را بیش از ۶۲ هزار فرهنگی فهیم و ساعی و خوش‌فکر عهده‌دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ابتدای خرداد با شروع فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان عملاً فعالیت ستاد پروژه مهر در همه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز و در کنار همه اقدامات انجام‌گرفته، موضوع توزیع کتب درسی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان از نیمه فروردین شروع و اکنون کتب درسی در همه مدارس موجود و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

بروشکی گفت: در بحث ساخت‌وساز کلاس‌های درس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۷۷ پروژه در قالب ۷۱۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید و در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفته و در سال‌های اخیر و از ابتدای دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه‌سازی شده و نهضت ساخت‌وساز کلاس‌های درس آغاز و در حال تقویت و توسعه است.

وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی جدید «برای ایران، برای مدرسه» خواهد بود و بر همین اساس و با هدف تحقق و عملیاتی کردن این شعار به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اعتقاد داریم مدیران و معلمان مدارس نقطه تحول و ایجاد تغییر و تحول رو به جلو هستند و هرچه اختیارات مدیران مدارس افزایش یابد قطعاً نتایج خوب و درخور تحسینی به دنبال خواهد داشت و موفقیت مدارس در گرو داشتن برنامه مدون هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه است که به عنوان نقشه راه و چشم انداز آینده از آن یاد می‌شود و همه مدارس ملزم به داشتن برنامه یادشده هستند.

وی افزود: موضوع توانمندسازی نیروی انسانی و به‌روز بودن دانش معلمان نیز بسیار حائز اهمیت است به‌گونه‌ای که در صدد هستیم با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت شهرستانی و حتی درون‌مدرسه‌ای این موضوع را تقویت کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان و توانمندی آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس نیز به موفقیت در دسترسی به اهداف آموزشی - تربیتی کمک شایانی می‌کند و اعتقاد داریم انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه توسط خود دانش‌آموزان و با مشارکت آنان صورت پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان ما نیز باید تربیتی انقلابی و اسلامی داشته باشند و لازم است تلاش کنیم دانش‌آموزانی توانمند، بصیر، خلاق، فکور، ماهر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

بروشکی خاطرنشان کرد: مدرسه و خانواده 2 مولفه مهم و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت هستند که هر کدام به فراخور وظایف خود در تربیت دانش‌آموزان نقش آفرینی می‌کنند و در این بین فعالیت‌های مدرسه و برنامه‌های آموزشی و تربیتی جاری در فضای کلاس درس و مدرسه زمانی تکمیل می‌شود و معنا پیدا می‌کند که ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده برقرار باشد و به تعبیر دیگر خانواده در کنار مدرسه و همراه و همگام با مدرسه گام بردارد.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مشارکت فکری و عملی و هم‌اندیشی بین عوامل مدرسه و اولیای دانش آموزان با توجه به شرایط موجود در پیرامون دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و روانی ضرورت دارد.

خبرنگار : دانش آموز فاطمه زهرا سرگزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار