مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سیستان‌وبلوچستان

مدیران مدارس محور ثقل پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان دستگاه تعلیم‌و‌تربیت هستند

زابل (پانا) - مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش استان بر نقش مهم مدیران در پیشبرد اهداف مهم آموزشی‌و‌پرورشی و اجرای دقیق پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس محور ثقل پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان دستگاه تعلیم‌و‌تربیت هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست با مدیران مدارس زابل با تاکید بر نقش و جایگاه مدیران در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان نظام تعلیم تربیت گفت: مدیران مدارس به عنوان بازوان اصلی نظام آموزشی، نقش مهم و اساسی در تصمیم سازی و اجرای مطلوب همه برنامه ها و فعالیت ها در مدارس دارند.
بروشکی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در پروژه مهر بیان داشت: مدیران مدارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معلمان متفکر، خوش فکر و متدین و اولیا و خانواده های دانش آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی شرایط بازگشایی مطلوب مدارس را فراهم نمایند.
وی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل دوسویه خانه و مدرسه خاطرنشان کرد: هرچه این هم افزایی و همگرایی بیشتر باشد دسترسی به اهداف آموزشی و تربیتی میسر خواهد شد.
حسن بروشکی با اشاره به اینکه در پروژه مهر به دنبال ایجاد مدرسه‌ای با نشاط و شاداب و همچنین محیطی امن و ماندگار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی هستیم؛ گفت: رفع همه کاستی ها و نواقص احتمالی در بازه زمانی باقیمانده تا اول مهر در مدرسه و کلاس های درس یک ضرورت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اهمیت و نقش آفرینی همه تشکیلات موجود در مدارس اعم از شورای مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش‌آموزی بر هیچ کس پوشیده نیست و مدیران باید به نحو شایسته ای از این ظرفیت ها در مسیر بهبود امور بهره گیری نمایید.
وی افزود: بهره‌گیری از افکار و ایده های معلمان و دانش‌آموزان در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها و فعالیت ها را مهم قلمداد کرده و از توان و تخصص همکاران و توانمندی دانش آموزان در راستای ارتقا شاخص‌های آموزشی و پرورشی و ورزشی به خوبی بهره گیری کنید.
بروشکی گفت: همگان می دانند مسیر جامعه قوی و پویا از مدرسه می گذرد و اگر مدرسه و برنامه‌های جاری آن کیفی و با محتوا باشد به یقین در سطوح مختلف جامعه و پرورش فرزندانی فکور و خلاق و توانمند تاثیرگذار خواهد بود.

 

خبرنگار : دانش آموز فاطمه زهرا سرابندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار