مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

اربعین مظهر عاشقی و دلباختگی به اهل بیت(ع) و مکتب حسینی است

زاهدان (پانا) - مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت اربعین، مظهر عاشقی و دلباختگی به اهل بیت(ع) و مکتب حسینی و عاشورا است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اربعین مظهر عاشقی و دلباختگی به اهل بیت(ع) و مکتب حسینی است

حسن بروشکی در نشست ستاد اربعین استان، زائران اربعین را در حقیقت عاشقانی دلسوخته و دلباخته مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) دانست و گفت: میزبانی از آنان نوعی رزق معنوی و افتخاری بس عظیم است.

وی افزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته در مرزهای ورودی ریمدان و میرجاوه، تدابیری اتخاذ شده تا استقبالی شایسته و پذیرایی مطلوبی از زوار اهل بیت(ع) انجام و خاطره‌ای خوش برای میهمانان به یاد بماند.

بروشکی بیان کرد: یکایک زوار پاکستانی ضمن آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی می‌توانند سفیران انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و ترویج مبانی و اهداف والای این نظام الهی باشند.

مرتضی کریمی، معاون برنامه‌ریزی اردوهای اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همه تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در مسیر تقویت مراسم اربعین و شرایط حاکم بر آن افزود: امسال بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های اردویی به کربلای معلی اعزام و قریب به هزار موکب، وظیفه پذیرایی و اسکان زائران را بر عهده دارند.

کریمی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مترتب بر ایام اربعین و پیاده‌روی رسیدن به حرم ارباب، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نقطه عطف فعالیت‌های تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت در این ایام، فعالیت ۴۰ موکب دانش‌آموزی در استان‌های مرزی است.

معاون برنامه‌ریزی اردوهای کشوری بیان کرد: 6 استان هدف از جمله سیستان و بلوچستان، اقدامات ارزنده و مطلوبی را در راستای ایجاد امید و امیدآفرینی و با شور و شعف حسینی در بین دانش‌آموزان اعم از تشیع و تسنن انجام داده و می‌دهند که نمایشی از وحدت قلوب و دل‌ها و خواری در چشم دشمنان اسلام و مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: پیوست‌های فرهنگی و تربیتی اربعین همچون مدرسه و کلاس درسی اثرگذار در بین همگان نمود و بروز داشته و خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار