معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

جشن نیکوکاری فرصتی برای تقویت فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان گفت: جشن نیکوکاری، فرصت مناسبی برای تقویت فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری فرصتی برای تقویت فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش‌آموزان است

علی خیور در آیین محوری نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در دبستان دخترانه شهدای بانک ملت گفت: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری، آموزش و تقویت حس همدلی و کنار هم بودن به دانش‌آموزان در شرایط مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تاکید آن آمده است.

خیور با بیان اینکه انفاق، عملی محبوب نزد خداوند و دارای اجر فراوان است، خاطرنشان کرد: این عمل خداپسندانه  سبب می‌شود در هنگام مرگ و در روز قیامت، ترس و اندوه از ما دور شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: خداوند اَعمال ما را وسیله آزمایش‌مان ذکر می‌کند و ضمن توصیه به انفاق از پاداش عظیم آن با خبر می‌کند و حفظ وجودمان از بخل را سبب رستگاری می‌داند.

وی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را تربیت نسلی همدل و دارای صفات عالیه انسانی خواند و افزود: دین مبین اسلام به مقوله احسان و نیکوکاری به عنوان راهی برای رستگاری بسیار تاکید دارد و همین امر سبب تا در کشور عزیزمان و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در اواخر اسفند، روزی را به عنوان عید همدلی برای کمک به محرومان جامعه اختصاص دهیم.

خیور با اشاره به ۹۰۰ هزار دانش‌آموز استان گفت: گروه‌های جهادی در اکثر مدارس استان تشکیل شده و این گروه‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و کمک به همنوعان در حال فعالیت هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: عسل تقی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار