«جوک روز»؛ واکنش کوتاه عراقچی به اظهارات هوک

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات اخیر رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۲۴۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
«جوک روز»؛ واکنش کوتاه عراقچی به اظهارات هوک

سید عباس عراقچی که به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرای امور خارجه کشورهای باقی‌مانده در برجام در وین به سر می‌برد، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در واکنش به اظهارات اخیر برایان هوک به زبان انگلیسی نوشت: «جوک روز!»

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) در جریان سفر خود به پاریس برای دیدار با مقام‌های دیپلماتیک فرانسه، بریتانیا و آلمان در اظهاراتی مدعی شد که سیاست حداکثر فشار بر ایران مؤثر بوده است. او همچنین تاکید کرد: «اعمال این تحریم‌ها، به تهران این حق را نمی‌دهد که تعهدات هسته‌ای خود را نقض کند».

هوک همچنین گفت که آمریکا به کمپین فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد چرا که این کمپین تا کنون موفق بوده و جواب داده است.

او ادامه داد: «تحریم‌های ما این اجازه را به ایران نمی‌دهد که به برنامه اتمی خود سرعت دهد. ایران هیچ‌گاه اجازه دسترسی به بمب اتمی نخواهد داشت و ما از نزدیک مشغول بررسی هستیم تا هیچ‌گاه از حد یک سال فاصله تا زمان ساخت بمب اتمی، گذر نکنیم.»

هوک همچنین در آستانه دیدار نمایندگان کشورهای عضو برجام در وین از اعضای اتحادیه اروپا خواست افراد و سازمان‌هایی را که برنامه موشکی ایران را تسهیل می‌کنند، تحریم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار