واکنش سناتور آمریکایی به ثبت INSTEX: اروپا تسلیم ایران شد

تهران (پانا) - یک سناتور افراطی حامی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسمی کانال ویژه اروپا برای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۹۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سناتور آمریکایی به ثبت INSTEX: اروپا تسلیم ایران شد

تام کاتن، سناتور افراطی آمریکا، در اظهاراتی اروپایی‌ها را به دلیل راه‌اندازی ساز وکار ویژه مالی برای جمهوری اسلامی ایران با نام مستعار INSTEX سرزنش کرد و آن را تسلیم شدن برابر خواسته‌های تهران دانست.

او در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در همین زمینه نوشت که «شرکای اروپایی آمریکا» باید بر ممانعت از تلاش‌های ایران در توسعه «موشک‌های بالستیک» و آنچه که او سرکوب شهروندان، گروگان‌گیری خارجی و توطئه تروریستی در خاک اروپا نامید به جای تسلیم شدن برابر آنچه که او اخاذی‌های هسته ای رژیم ایران دانست، متمرکز شوند.

پیش از او نیز وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا تاکید کرده بود که اگر کانال ویژه مالی اروپا برای ایران شامل کالاهای تحریم شده شود، افراد دخیل در آن باید منتظر اقدامات تنبیهی واشنگتن باشند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا برای ایران، این مسئله را گام نخست این اتحادیه برای عمل به تعهدات برجامی خود در دوران خروج ایالات متحده آمریکا از آن دانسته بود.

او همچنین تاکید کرد که تهران آماده همکاری‌های بیشتر با اروپا بر اساس احترام متقابل و حفظ حقوق دو طرف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار