امیرعبداللهیان: از گفت و گوی ملی در ونزوئلا حمایت می کنیم

تهران (پانا) - دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار سفیر ونزوئلا روز سه شنبه در تهران گفت: از هر ابتکاری برای تثبیت جایگاه دولت قانونی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از راه گفت و گوی فراگیر میان طرف های داخلی در ونزوئلا استقبال می کنیم.

کد مطلب: ۸۹۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: از گفت و گوی ملی در ونزوئلا حمایت می کنیم

به گزارش خانه ملت، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
حسین امیرعبداللهیان در این دیدار مناسبات دو کشور را نزدیک و صمیمانه و دخالت های آمریکا در کشورهای دیگر را تهدیدی بر صلح و ثبات جهانی دانست.
وی ادامه داد: تحولات ونزوئلا را با دقت رصد می کنیم و از ناآرامی هایی که طی ماه های گذشته و خصوصا از ابتدای سال جاری در کشور شما رخ داده متأسفیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به دخالت های آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها اظهار کرد: متأسفانه مداخله مستقیم در امور داخلی سایر کشورها به یک راهبرد در سیاست خارجی کاخ سفید تبدیل شده و دخالت واشنگتن در ونزوئلا به وضوح قابل مشاهده است.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تقویت گفت و گو های داخلی و راهکارهای سیاسی را مسیر گذر از بحران کنونی ونزوئلا عنوان کرد و گفت: حل و فصل اختلافات بین دولت ونزوئلا و گروه های معارض از طریق گفت و گو داخلی و راهکار سیاسی قابل حصول است.
کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس،با قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا گفت: کاراکاس همواره خواستار توسعه همه جانبه همکاری ها با تهران بوده است.
سفیر نزوئلا خواهان افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی شد.
وی با توجه به مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورش افزود: واشنگتن با تحریک گروه های معارض، در صدد تسلط بر منابع نفتی و ذخایر ونزوئلا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار