کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور متصل شد
با دستور رئیسجمهوری اولین قطار مسافربری از کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس حرکت کرد
تهران (پانا) - رئیسجمهوری روز سه شنبه در آستانه سال جدید، راه آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر را افتتاح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حسن روحانی با حضور در ایستگاه راه آهن کرمانشاه، ضمن بهرهبرداری از پروژه راهآهن فیروزان- کرمانشاه، دستور حرکت اولین قطار مسافربری از کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس را صادر کرد.
رئیسجمهوری هنگام پردهبرداری از یادمان افتتاح این پروژه گفت: با توسل به روح مولایمان امیرالمومنین علی(ع) اتصال راه آهن کرمانشاه به خط سراسری ریلی کشور را افتتاح میکنیم.
همچنینروحانی در دستور حرکت قطار کرمانشاه-مشهد، اظهار کرد: با میمنت و مبارکی و تبریک به همه مردم قهرمان کرمانشاه، حرکت قطار را برای اولین از این شهر زیبا به سمت مشهدالرضا(ع) اعلام میکنیم.
با بهرهبرداری از پروژه راهآهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر امکان اتصال شهر کرمانشاه به شبکه ریلی کشور فراهم و تسهیل ارتباطات، ترانزیت کالا، رفت و آمد مسافران و زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جادهای میسر خواهد شد.
طرح راهآهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان شروع و ضمن عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلامآباد غرب، گیلانغرب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم میشود.
طـرح راه آهـن غرب کشور بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت ۱۶۰ کیلومتر مسافری و ۱۲۰ کیلومتر باری مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان) - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر میباشد.
بخشی از راهآهن غرب کشور، حدفاصل اراک تا ملایر به طول ۹۰ کیلومتر و ملایر تا فیروزان به طول ۶۶ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است. بخش دیگری از این طرح حدفاصل فیروزان تا کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر آماده بهرهبرداری است.
اتصال مناطق غربی کشور به شبکه سراسری راهآهن، ایجاد بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب آسیا از کشورهای آسیای میانه تا دریای مدیترانه، بهرهمندی زائرین عتبات عالیات از حمل و نقل ایمن ریلی، افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بینالمللی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت، توسعه اقتصادی مناطق غربی کشور و بهرهمندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی از حمل و نقل ریلی از جمله اهداف و مزیتهای بهرهبرداری از این پروژه ملی است.
ارسال دیدگاه