قالیباف: روابط تجاری ایران و تاجیکستان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت

تهران (پانا)- محمدباقر قالیباف با ابراز امیدواری از افزایش روابط تجاری ایران و تاجیکستان گفت: همانطور که در سه سال گذشته تجارت بین دو کشور ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، مطمئناً این میزان تجارت و همکاری در سال‌های آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۵۰۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: روابط تجاری ایران و تاجیکستان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار خود با رئیس‌جمهور تاجیکستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران تاجیکستانی در خصوص اهداف سفرش به این کشور، گفت: توفیق حاصل شد تا به دعوت رؤسای مجالس کشور تاجیکستان برای شرکت در یک نشست بین‌المللی- پارلمانی به‌مناسبت سی‌امین سالگرد تصویب قانون اساسی در کشور دوست و همسایه تاجیکستان، حضور پیدا کنم.

وی با اشاره به فرصت فراهم شده برای انجام نشست‌های مفصل با رؤسای مجالس تاجیکستان و همچنین رئیس جمهور این کشور، بیان کرد: در این نشست‌ها به توسعه مسائل اقتصادی، صنعتی و موضوع ترانزیت و همچنین به‌طور خاص به‌موضوع تجارت دو کشور تأکید شد.

قالیباف بیان کرد: همچنین در این جلسات درباره توسعه خدمات مهندسی، موضوعات مربوط به دانش‌بنیان و تکنولوژی‌هایی که مخصوصاً در بخش‌هایی که مزیت‌های این کشور در حوزه صنعت است، تأکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش تجارت بین ایران و تاجیکستان، بیان کرد: همانطور که در سه سال گذشته تجارت بین دو کشور ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، مطمئناً این میزان تجارت و همکاری در سال‌های آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

قالیباف با بیان اینکه طی دو الی سه سال گذشته رؤسای جمهور و پارلمان‌ها و همچنین هیأت‌های متفاوت در زمینه‌های مختلف به ویژه کمیسیون ویژه اقتصادی ایران و تاجیکستان مرتباً با هم ملاقات داشته و سفرهای کاری برقرار شده است، بیان کرد: در قالب این تعاملات، مسائل دانشگاهی و علمی، توسعه فرهنگی و مباحث مربوط به گردشگری نیز در اولویت اقدامات قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا روابط بین ایران و تاجیکستان همچنان مستحکم و با دوام باشد و ارتباط قوی بین این دو کشور همسایه، هم زبان، هم دین و هم فرهنگ با قوت ادامه پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین ما باید به زبان فارسی و همچنین فرهنگ اصیلی که وجود دارد، توجه داشته باشیم و آن را توسعه دهیم.

در این سفر، فتح‌الله توسلی، رییس گروه دوستی ایران و تاجیکستان، سارا فلاحی، علی بابایی کارنامی، حسین امامی‌راد، روح‌الله عباسپور، هادی محمدپور از نمایندگان مجلس، دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.آیین«سی‌امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» امروز و فردا در شهر دوشنبه برگزار می‌شود و دکتر قالیباف در این نشست سخنرانی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار