در دیدار نخست وزیر قرقیزستان؛

عارف: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری‌ها حائز اهمیت است

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردم بر گسترش و تعمیق همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه تصریح کرد: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری‌ها حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۵۰۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عارف: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری‌ها حائز اهمیت است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، محمدرضا عارف در ادامه سفر به ارمنستان و در حاشیه نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا دیدار و گفت و گو کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های فراوان جمهوری اسلامی ایران در حوزه های حمل ونقل و ترانزیتی بار و مسافر، نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت های دانش بنیان، معدن، بنادر مهم در دریای خزر و خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی و اتصال به آبهای آزاد خاطرنشان کرد: افزایش ارتباطات متقابل جمهوری اسلامی ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی بر مبنای سیاست برد-برد است که باید روابط دوجانبه و چندجانبه برای تحقق اهداف این اتحادیه گسترش یابد.

عارف همچنین هم افزایی اقتصادی میان کشورهای مستقل و در حال توسعه نظیر اعضاء اتحادیه اقتصادی اوراسیا را خواستار شد و با اشاره به حوزه تمدنی مشترک ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: مصصم هستیم در همه ساز و کارها و همکاری های چندجانبه حضور فعالی داشته باشیم. دبیرکل اتحادیه اوراسیا هم در این دیدار های جداگانه با استقبال از فرآیند عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بهره گیری از مزایای اقتصادی و تجاری ایران بر ضرورت همگرایی کشورهای منطقه و همچنین عضو این اتحادیه تاکید کردند.

دبیر کل اوراسیا نیز تصریح کرد: با عضویت ایران در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر ظرفیت بالای اقتصادی در این اتحادیه بوجود خواهد آمد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار