کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

۳ کشور اروپایی به جای تحریم ایران پاسخگوی مشارکت در جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه باشند

تهران (پانا) - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای تاکید کرد: باعث تأسف است سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بر اساس ادعایی واهی ایران را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرده و به جای پاسخگویی به بشریت و افکار عمومی جهان بابت مشارکت در فجایع صهیونیست‌ها در غزه به فرافکنی روی آورده‌اند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۳ کشور اروپایی به جای تحریم ایران پاسخگوی مشارکت در جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه باشند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای درباره اظهارات نماینده عالی اتحادیه اروپا درخصوص جمهوری اسلامی ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین اعلام کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابزار تأسف از اعمال معیارهای دوگانه و برخورد های گزینشی برخی کشورهای غربی، بر ضرورت ترویج صلح و دوستی در سراسر جهان تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه به عنوان فاجعه انسانی و نقض آشکار حقوق بشر و جنایات جنگی و حتی قتل برخی از کارکنان وابسته به سازمان‌های بین‌المللی در غزه از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام می‌شود، حاصل حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و...آمریکا و اروپاست.

کمیسیون امنیت ملی مجلس در این بیانیه یادآور شد: این کمیسیون تاکید کرد که مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نبردهای جاری در اوکراین هیچ‌گونه تغییری نیافته و معتقد است تحرکات و اقدامات کشورهای عضو ناتو باعث اصلی وجود چنین بحرانی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینک در شرایطی که حتی متحدین اروپا نیز اتهام‌زنی‌های اخیر به ایران درخصوص صدور تسلیحات به روسیه را رد کرده اند، باعث تأسف است سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بر اساس ادعایی واهی ایران را به تشدید تحریم ها تهدید کرده و به جای پاسخگویی به بشریت و افکار عمومی جهان بابت مشارکت در چنین فجایع انسانی ای به فرافکنی روی آورده اند.

این بیانیه تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است این سه کشور اروپایی و سایر کشورهای غربی هم باید به روند بیداری جهانی علیه جنایتکاران جنگی بپیوندند و از اخلال در این جنبش جهانی بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن شدید بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا درخصوص جمهوری اسلامی ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، اظهار داشت: مجددا به صورت شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را یادآوری می‌کنم. هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.

وی ضمن هشدار درباره اصرار برخی طرف‌ها به ادامه اتخاذ مواضع، اظهارات و بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص رویکرد مخرب غربی‌ها به استفاده از سلاح منسوخ تحریم تصریح کرد: متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار