۶ وزیر این هفته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

تهران (پانا) - وزرای نیرو، اقتصاد، آموزش و پرورش، تعاون، بهداشت و صمت برای ارائه گزارش و تبادل نظر در حوزه‌های تخصصی، مهمان این هفته نمایندگان در کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی هستند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
۶ وزیر این هفته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این هفته از ۲۴ تا ۲۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در این هفته رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود مجلس نیز میزبان رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وی خواهد بود تا در خصوص مدیریت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری موضوع بند (ث) تبصره۱۳ قانون بحث و بررسی شود. همچنین وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر امور خارجه میزبان کمیسیون اصل نود هستند تا درباره گزارش کارگروه بازرسی کمیسیون اصل نود در خصوص بحران آب کشور بحث و بررسی نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

در این هفته گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نحوه اجرای قوانین تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل۴۴قانون اساسی استماع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش جهت ارائه گزارش آخرین وضعیت ساماندهی و تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهد رفت.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این هفته میزبان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواهد بود و قرار است وی گزارشی در خصوص اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی و اقدامات بعمل آمده در راستای افزایش رفاه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور ارائه دهد. همچنین جلسه هیات رئیسه و اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین وی و روسای سازمان‌های مرتبط به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین اولویت‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت‌ها و سازمان‌های برگزار خواهد شد.

در این هفته رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس خواهد رفت تا در خصوص تحولات اقتصاد کلان با تأکید بر متغیرهای پولی و ارزی و الزامات و اقدامات اجرای برنامه هفتم پیشرفت در حوزه پولی، ارزی، اصلاحات نظام بانکی و اجرای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگان گزارش دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی را در این هفته در دستور کار دارد.

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و همچنین ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت در این هفته در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بررسی خواهد شد.

وضعیت تأمین گاز کشور، اقدامات و برنامه‌های شرکت ملی گاز در رفع ناترازی گاز با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی ایران در این هفته در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این هفته به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهد رفت تا جهت انجام معارفه و بحث وتبادل نظر پیرامون نحوه همکاری و پیشبرد مسائل و موضوعات مشترک فیمابین کمیسیون وسازمان برنامه و بودجه در این نشست حاضر شود.

در این هفته نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه‌های سال جاری آن وزارتخانه در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهد بود.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته میزبان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی خواهد بود تا در خصوص برنامه‌ها و عملکرد کاری به اعضای کمیسیون گزارش دهد. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه برنامه‌های این وزارتخانه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد رفت.

کمیسیون عمران مجلس در این هفته علاوه بر بررسی برخی از طرح‌ها و لوایح که اعاده شده از شورای نگهبان است، طرح استفساریه قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را در دستور کار دارد.

در این هفته انتخاب نمایندگان ناظر در نهادهای مختلف در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. همچنین اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در این هفته با ریاست محترم قوه قضائیه دیدار خواهند کرد.

متن کامل برنامه کمیسیون‌های مجلس را اینجا ببینید.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار