پزشکیان در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق:

سفر به عراق فرصتی مهم برای مرور آینده مورد نظر دو کشور است

تقویت انسجام میان کشورهای اسلامی، جلوی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت

تهران (پانا) - رئیس جمهوری دیدار امروز خود از عراق و رایزنی‌ها با مقامات عالی این کشور را فرصتی مهم برای مرور آینده مورد نظر دو کشور دانست و گفت امروز برای بنده روز بسیار خوبی بود و حتما در بازگشت به ایران، نتایج رایزنی‌های امروز با برادران عراقی‌ را به طور جدی دنبال خواهم کرد و در صورت بروز مشکل نیز با همکاری جناب آقای السودانی آن را رفع خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سفر به عراق فرصتی مهم برای مرور آینده مورد نظر دو کشور است

 مسعود پزشکیان در نشست مطبوعاتی مشترک با آقای «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین سفر خارجی وی به مقصد همسایه دیرین و مسلمان عراق انجام شده، تصریح کرد: خرسندم که قبل از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به عراق آمده‌ام تا با برادرانم در دولت این کشور توافقات صورت گرفته از قبل را مرور و 14 سند همکاری جدید نیز به امضا برسانیم.

رئیس جمهوری موقعیت مهم ایران و عراق در جغرافیای جهان را فرصتی بزرگ در کانون اتصال سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا دانست که در رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات عالی عراق به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد در برنامه جامع راهبردی بلندمدتی که دو کشور توافق کرده‌اند تدوین کنند، به این مسئله به طور شایسته پرداخته شود.

وی به توافقات امنیتی میان دو کشور اشاره و اجرای دقیق و کامل آن را ضامن تقویت ثبات و امنیت در دو کشور به خصوص در مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: اجرای کامل این توافقنامه، نقشه دشمنان آرامش، صلح و ثبات منطقه و دو کشور ایران و عراق را خنثی خواهد کرد. اجرای این توافقنامه تا امروز نیز دستاوردهای خوبی داشته و امیدوارم در آینده نیز اجرای آن با قدرت ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به لحاظ اعتقادی باور داریم که همه کشورهای اسلامی و همه مسلمانان با یکدیگر برادرند و تفرقه ما را به لبه آتش می‌کشاند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان عراقی مستقل، قدرتمند و مقتدر است و همواره به دنبال توسعه روابطی دوستانه و برادرانه با همسایه‌ای آرام، امن و پیشرفته بوده‌ایم.

 پزشکیان دیدار امروز خود از عراق و رایزنی‌ها با مقامات عالی این کشور را فرصتی مهم برای مرور آینده مورد نظر دو کشور دانست و گفت: امروز برای بنده روز بسیار خوبی بود و حتما در بازگشت به ایران، نتایج رایزنی‌های امروز با برادران عراقی‌ را به طور جدی دنبال خواهم کرد و در صورت بروز مشکل نیز با همکاری جناب آقای السودانی آن را رفع خواهیم کرد.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی، جلوی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز پرده از چهره مدعیان دفاع از حقوق بشر افتاده و همه شاهد آن هستند که کشورهای غربی با استانداردهای دوگانه از بی‌سابقه‌ترین جنایات علیه بشریت حمایت می‌کنند. کشورهای غربی مخرب‌ترین سلاح‌ها را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند و در کمال وقاحت و تعجب، اگر فلسطینی‌ها بخواهند از خود دفاع کنند، آنها را متهم به تروریست بودن می‌کنند. امیدوارم وحدت و انسجام و همدلی ما مسلمان‌ها باعث شود که آنها چشم طمع خود را از کشورهای اسلامی بردارند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار