پوردهقان در گفت‌وگو با پانا:

تاکنون سیاست‌های دولت چهاردهم بر مبنای تعامل و همدلی با مجلس بوده است

رئیس جمهور درک کافی نسبت به مسائل مردم دارد/ تخریب دولت به معنای تخریب نظام است

تهران (پانا) - نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخریب دولت به معنای تخریب نظام است، گفت خوشبختانه دکتر پزشکیان از جنس مجلس است و درک کافی نسبت به مسائل مردم دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
 تاکنون سیاست‌های دولت چهاردهم بر مبنای تعامل و همدلی با مجلس بوده است

مصطفی پوردهقان در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل مجلس با دولت، اظهار کرد: «برای به نتیجه رسیدن همه تلاش‌ها و زحمات و پیگیری‌های مسئولان به تعامل قوا نیاز داریم. شرح وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت متفاوت است، مجلس نقش قانونگذاری و نظارت و دولت هم نقش اجرا دارد. قوه مجریه وسط میدان است و قوانین را  اجرا می‌کند. لازمه تعامل این است که دخالت در امور یکدیگر صورت نگیرد. ما نباید به موضوعات اجرایی ورود کنیم؛ دولت نیز باید هم راستا با مجلس باشد به عنوان مثال شاید برخی از دولت‌ها احساس کنند قانون مجلس مناسب و خوب نیست و در صدد سر باز زدن از اجرای آن قانون باشند که این نگاه‌ها نیز سیاست‌های ضدتعاملی است.»

وی ادامه داد: «دولت باید احترامی را برای مجلس شورای اسلامی قائل باشد زیرا قوانین ایده نمایندگان مجلس بوده است. ما در موضوعات کلان حتما نیاز داریم که دولت مسائل و موارد را برای نمایندگان تشریح کند. نمایندگان مجلس، صف اول ارتباط با مردم هستیم یعنی هیچ واسطه‌ای بین ما و مردم وجود ندارد بر این اساس نیاز است تفاهم بین دولت و نمایندگان شکل بگیرد.»

این نماینده مجلس گفت: «خوشبختانه دکتر پزشکیان از جنس مجلس است و سالیان متمادی نماینده مردم بوده است و درک کافی نسبت به مسائل مردم دارد. تاکنون نیز سیاست‌های دولت چهاردهم بر مبنای تعامل و همراهی و همدلی بوده است. ان‌شالله وزرا نیز به سمت شکاف بروند.»

پوردهقان اضافه کرد: «معمولا برخی از افراد به حاشیه سازی علیه دولت و مجلس می‌پردازند در صورتی که خود را ولایتمدار می‌دانند. مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف فرمودند که برخی احساس شکست در انتخابات دارند در صورتی که نباید کسی احساس شکست کند چرا که همه پیروز این میدان هستیم.»

وی با بیان اینکه باید توان و وقت دولت صرف امور مردم و رفع کاستی‌ها شود، گفت: پیروزی دکتر پزشکیان پیروزی همه است و اگر کسی کارشکنی کند تا دولت چهاردهم شکست بخورد، نظام شکست می‌خورد. اینگونه نیست که ما حامی دولت باشیم، دولت را نقد نکنیم ما هم حامی هستیم و هم نقد درست و به جا می‌کنیم. اینکه بیان می‌کنند چرا دکتر قالیباف دولت را حمایت کرده است از موضوعات زرد است و موجب ضرر مردم می‌شود. نقد صریح و کارشناسی باید صورت گیرد اما باید از تخریب پرهیز شود.»

 

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار