قادری در گفت‌وگو با پانا:

همدلی قوای سه گانه باید در عمل مشهود باشد

دولت در انتخاب استانداران به نظر نمایندگان توجه کند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همدلی قوای سه گانه باید در عمل مشهود باشد، گفت اگر در عمل ببینیم صداقت و همدلی قوای سه گانه وجود دارد، پیشرفت خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همدلی قوای سه گانه باید در عمل مشهود باشد

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا ضمن تاکید بر تعامل و هماهنگی قوای سه گانه، اظهار کرد: «همدلی سه قوه باید در عمل مشهود باشد. اگر در عمل ببنیم صداقت و همدلی قوای سه گانه وجود دارد، پیشرفت خواهیم کرد. دولت چهاردهم موضوع همراهی با مجلس را مطرح کرده است و مجلس نیز در رای اعتماد همراهی خود را ثابت کرد حالا باید دید در انتخاب استانداران به نظر و نگاه نمایندگان توجه می‌شود یا  خیر. باید ببینم جهت‌گیری‌ها در عمل به سمت تعامل و همراهی هست یا خیر.»

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: «ثبات اقتصادی و کاهش نرخ تورم باید یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی دولت باشد و در این راستا دولت سعی کند ناترازی‌های بانکی و بودجه‌ای را رفع کند.»

وی گفت: «ظرفیت تولید برق باید افزایش یابد و زیرساخت‌های تولیدی باید حل شود. تعامل با کشورهای منطقه باید جدی گرفته شود تا واحدهای صنعتی ما بتوانند در بازارهای بزرگ کشورهای همسایه فعالیت داشته باشند. دانش فنی تولیدات ما باید به روز شود.»

قادری ضمن تاکید بر کوچک شدن دولت، بیان کرد: «باید تلاش شود که دولت کوچک‌تر شود. افزایش بهره‌وری در رشد اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد. باید به بخش غیردولتی بها داد و در فضای کسب و کار تسهیل ایجاد کنیم. زیرساخت‌ها باید تقویت شود.»

وی ادامه داد: «در پیمان‌های بین المللی و منطقه‌ای حضور پیدا کنیم تا بتوانیم از ظرفیت این پیمان‌ها استفاده کنیم. موضوع رگولاتوری و تنظیم بازار هم از موضوعات مهم است. مجموعه شیوه‌های تامین برق در کشور وجود دارد که باید از انها بهره بگیریم تا بازار برق کشور را تنظیم کنیم. همچنین در حمل‌ونقل عمومی، واردات خودرو و حمایت از تولید داخلی جهت‌گیری‌ها درست بود، اما سرعت انجام کارها خیلی پایین بود که دولت چهاردهم باید با توجه به این کاستی‌ها، سرعت حل این ناترازی‌ها را بیشتر کند.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «نظام مالیاتی و بیمه‌ای باید در اختیار تولیدکننده باشد. دولت باید در حوزه های مختلف اشکالات کنونی را رفع کند. در بخش مسکن نباید به گونه ای عمل شود که مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل شود. نباید افراد برای حفظ قدرت خرید به خرید ارز و طلا و سکه روی آورند.»

 

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار