موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
 موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس در مخالفت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: مواردی را باید در وزارتخانه ورزش و جوانان مورد توجه قرار دهیم که به اختصار به بخشی از آن ها اشاره می کنم، با توجه به سوابق کاری دنیامالی در حوزه ورزش باید ایشان با توانمندی و قدرت بیشتری در این خصوص ورود پیدا کنند، دیپلماسی ورزشی و چالش هایی که در حوزه ورزش وجود دارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز فقر حرکتی، نبود آمایش سرزمینی در حوزه ورزش، جزیره ای عمل کردن دستگاه ها، نبود نظام باشگاه داری در حوزه ورزش و جوانان به وضوح دیده می شود و راهکارهایی همچون ساماندهی، تسهیل در تملک دارایی، مطالبه درآمدهای ورزشی که متاسفانه دولت ها آن را جزو درآمدهای هزینه های جاری خود محسوب کرده وجود دارد که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

بدری خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، یادآور شد: جناب آقای دنیامالی باید ارتباط مناسب بین دستگاه های مختلف دینی، ورزشی و سایر دستگاه ها ایجاد شود تا بتوانید ورزش را به صورت جد سر و سامان دهید. ابرچالش هایی همانند افزایش بیماری ها ناشی از فقر حرکتی، کم تحرکی که موجب مرگ بسیاری از هموطنان می شود در اولویت های برنامه های شما قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: مطابق اصل 3 قانون اساسی دسترسی به امکانات ورزشی باید برای همگان ممکن شود و بسیاری از این اماکن ورزشی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد ما حتی در استان های کم برخوردار شاهد گران شدن ورزش در حوزه های مختلف هستیم.

بدری در ادامه تاکید کرد: تکمیل باشگاه های ورزشی با سرانه هایی که اختصاص داده می شود ممکن نیست، اعتبارات ورزشی را به صورت عادلانه باید اختصاص داد، متاسفانه تاکنون این مهم ممکن نبوده است، امروز 2 باشگاه معروف از امکانات دولتی و خصولتی استفاده می کنند اما در استان های محروم حتی یک باشگاه هم وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از نخبگان ورزشی اظهار کرد: مهاجرت ورزشکاران  در شان کشور ما نیست، ناپایداری و استمرار در ورزش قهرمانی، عدم اشتغال قهرمانان ورزشی در رشته المپیک ها و پارالمپیک ها و ... از دیگر مسائل حوزه ورزش است.

وی در ادامه تاکید کرد: مساله تبانی و فساد در ورزش تبدیل به یک دغدغه شده است، ورزش را از آسیب های سیاسی دور کنید، ایجاد رقابت سالم از اولویت های برنامه شما باشد، مسئولیت اشتغال جوانان ورزشکار را هیچ دستگاه و وزارتخانه ای نمی پذیرد. مگر امروز وزارتخانه ورزش و جوانان نباید در این خصوص پاسخگو باشد؟ متاسفانه امروز ورزش کشور با معضلات و محدودیت های مختلفی روبرو است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات جوانان در کشور، اظهار داشت: افزایش سن ازدواج، نبود اشتغال مناسب، افزایش بیماری ها و ... از مشکلات وزارتخانه ورزش و جوانان است که بدون دخالت دولت حل نشدنی هستند. عدم وجود توازن برنامه بین ورزش و جوانان، عدم بررسی مشکلات جوانان، ابهام در نظام باشگاه داری، تلاش برای اشتغال در حوزه ورزش، عدم تحقق ظرفیت های ورزشی و سیاست زدگی ورزش از جمله مشکلات بارز در وزارتخانه ورزش و جوانان است.

دنیمالی با سال‌ها تجربه ملی و بین‌المللی شناخت عمیق از نیازهای حوزه ورزش دارد

حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بنده رفاقت دیرینه‌ای با آقای دنیامالی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دارم و باید بگویم وی تجربه و تخصص لازم را برای تصدی این وزارتخانه دارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش با سال‌ها تجربه ملی و بین‌المللی و شناخت عمیق از نیازها در این حوزه به عنوان گزینه مناسب برای تصدی این وزارتخانه شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیامالی در مدیریت کلان ورزشی تجارب درخشانی دارد، ادامه داد: همچنین باید یادآور شوم که گزینه پیشنهادی راهکارهای خوبی برای تحول در امور ورزش ارائه خواهد کرد. همچنین یکی از برنامه دنیامالی رویکرد علمی و پژوهشی در مدیریت ورزش است لذا قطعاً با بهره‌گیری از مشاوران تخصصی می‌توان برنامه‌های خوبی را طراحی کرد که به ورزش کشور کمک کند.

گودرزی با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان روحیه تیمی لازم را دارد، گفت: در برنامه دنیامالی نکات بنیادین و اهداف راهبردی و اقدامات لازم در حوزه ورزش دیده شده است، همچنین یکی از نقاط مثبت برنامه‌های دنیامالی همراستا شدن این برنامه‌ها با منویات رهبری در این بخش است، همچنین باید یاداور شوم که موضوع ورزش بانوان در برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت ورزش منعکس شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به برنامه دنیامالی درباره توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت برنامه گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان توجه به امور جوانان به ویژه ازدواج و فرزندآوری است لذا دنیامالی می‌تواند با برنامه نوآورانه خود تحولی در وزارت ورزش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش دولت سیزدهم متأسفانه در ارائه پیشنهادات منفعلانه عمل کرد، ادامه داد: به واقع اگر دلسوزی نمایندگان مجلس نبود، احکام راهگشا در برنامه هفتم و در راستای این حوزه، درج نمی‌شد بنابراین با درایت رئیس جمهور وزیر کارآمد، برنامه‌ریز و راهبردی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است.

گودرزی با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی دارد، گفت: همچنین تأمین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش در اولویت برنامه‌های دنیامالی قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه دنیامالی در حوزه ورزش همگانی ادامه داد: به واقع گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان به دنبال این است تا شرایطی فراهم شود که همه افراد جامعه از امکانات ورزشی بهره برده و به فعالیت ورزش بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با اشاره به توجه دنیامالی  به ورزش سالمندان و کودکان گفت: همچنین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش تعامل با نهادهای بین‌المللی در حوزه ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

گودرزی گفت: دنیامالی سال‌ها به عنوان نماینده ایران در مجامع بین المللی حضور فعالی داشته و از معدود وزرای پیشنهادی است که در سال‌های متمادی در عرصه‌های بین‌المللی فعال است. وی قصد دارد با تعامل سازنده مبتنی بر اصول با فدراسیون‌های جهانی، فرصت‌های جدیدی را برای ورزش کشور فراهم کند.

دنیامالی فرزند مجلس است و می‌تواند منشاء خیر شود

مهرداد گودرزوندچگینی، نماینده رودبار در مجلس نیز در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به شناختی که از آقای دنیامالی دارم ایشان 25 سال است که به صورت دلسوزانه در این کشور کار کرده است. ایشان فردی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد از خانواده معظم شهدا و از ایثارگران می‌باشد.

وی ادامه داد: ایشان چندین سال در مجلس نایب رئیس کمیسیون عمران بوده و در کمیسیون تلفیق نیز نایب رئیس بوده‌اند و به طور کامل با برنامه‌ها آشنا هستند، همچنین ایشان سابقه ورزشی دارند و چندین سال ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشتند. از طرفی نیز در فدراسیون قایقرانی آسیا نیز نایب رئیس بودند که نشان می‌دهد با ورزش نیز آشنایی کامل دارد.

وی افزود: کمبود زیرساخت‌ها همچنین کمبود زمین ورزشی مناسب در کشور مشاهده می‌شود که ایشان برنامه مدونی برای حل این مشکلات دارند، همچنین در حوزه جوانان نیز با توجه به برنامه ایشان نیز کارهای شایسته‌ای در این حوزه صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم بیان کرد: آقای دنیا مالی چندین سال در معاونت عمرانی شهرداری تهران حضور داشتند و با زیرساخت‌ها آشنایی کافی دارند و می‌توانند با توجه به تجربیاتی که دارند کمک‌های شایانی در این حوزه انجام دهند.

گودرزوندچگینی اضافه کرد: آقای دنیا مالی فرزند مجلس است و می‌تواند منشاء خیر شود لذا از نمایندگان درخواست دارم که به ایشان اعتماد کنند تا بتوانیم حوزه ورزش و جوانان را به جایگاه مطلوب برسانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش فاقد تخصص در ادراک مفاهیم تخصصی ورزشی است

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در مخالفت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: در ابتدا باید بگویم پس از صحبت های اینجانب در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات، جریان رسانه بی بی سی و معاندین خارج نشین تیتری زدند مبنی بر اینکه بنده گفته ام وزیر اطلاعات شان خود را بالاتر از دولت می داند در حالی که این نظر من درباره آقای ظفرقندی و آقای میدری بود، اما این دروغ است و با اینکه کسی را دعوت به رأی مخالف به وزیر پیشنهادی اطلاعات نکردم اما اکنون همان تیتر بی بی سی سبب رأی مثبت من به آقای خطیب شد.

وی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش، افزود: از نظر رهبر انقلاب کارآمدی بر علم استوار است و جنبش های تولید علم، آزاد اندیشی و نظریه پردازی علم را خلق می کند اما ما نمایندگان در 2 امر مهم یعنی ورزش و جوانان و کشاورزی از 2 فرد غیر متخصص دعوت کرده و قرار است به آن ها مسئولیت دهیم.

وی افزود: اگر در نفت تاکنون خام فروشی کرده ایم متاسفانه در رابطه با محصولات کشاورزی نیز چنین اقدامی انجام شده است در حالی که مجلس باید سخت گیرانه رفتار کند و نباید در عرصه ورزش غیردانش بنیانی رفتار کنیم چرا که آقای دنیامالی در حوزه شهرسازی تخصص دارد و در تمام ادوار نمایندگی خود در حوزه های عمرانی فعالیت کرده است بنابراین ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست، البته در چند رشته ورزشی لاکچری که دغدغه جوانان نیست فعالیت داشته است اما مثلا در همان حوزه قایقرانی (که ایشان فعالیت دارد) در المپیک هیچ مدالی کسب نکردیم این در حالی است که جوانان موتور متحرک کشور هستند اما دنیامالی هیچ برنامه علمی و حتی تجربه‌ای در حوزه جوانان ندارد.

زارعی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش فاقد تخصص در ادراک مفاهیم تخصصی ورزشی است، گفت: ایشان هیچ نسبتی با مفاهیم حوزه ورزش و جوانان ندارد و هیچ برنامه ای برای ایجاد رابطه میان آموزش و پرورش، آموزش عالی با ورزش و دانش بنیان کردن ورزش ایران در دست ندارد.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: سوال این است آیا آقای دنیامالی می تواند در روانشناسی ورزشی، حقوق ورزشی و حتی رهبری ورزشی ارتباط برقرار کند؟ به یقین خیر و این ناشی از عدم تخصص گرایی آقای پزشکیان است. چرا که کار با جوانان به عنوان نیروی مولد جامعه نیازمند یک مدیر آشنا با این فضا است اما آقای دنیامالی با وجود تخصص در حوزه های دیگر در حوزه فناوری نرم هیچ تخصصی ندارد و ما نباید کار را به غیر متخصصان واگذار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار