مومنی در صحن علنی مجلس:

پیمان می‌بندم معیار اصلی در انتصاب‌ها کارآمدی و لیاقت باشد

ارتقاء نقش و اثربخشی فعالیت‌های وزارت کشور با همدلی امکان‌پذیر است

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی کشور گفت: پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتصاب‌ها مردم‌داری، خردمندی، کارآمدی و لیاقت باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پیمان می‌بندم معیار اصلی در انتصاب‌ها کارآمدی و لیاقت باشد

سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس و در دفاع از برنامه‌های خود ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: وظایف و ارتقای نقش و اثر بخشی فعالیت‌های وزارت کشور جز با همدلی امکان پذیر نیست. این همدلی از امروز آغاز می‌شود و با قدرت تا آخرین روز ادامه می‌یابد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: در جلسات متعدد کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام. قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر قوانین مصوب مجلس مبنای تمام اقدامات ما خواهد بود.

مؤمنی با بیان اینکه می‌خواهیم با نظارت و کمک شما نمایندگان الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور است به دنبال سربلندی ایران عزیز باشیم، گفت: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد بلکه در گامی بلندتر با تسهیلگری و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای حل مشکلات کشور بگشاید. میهن پهناور و پرافتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد و این ما هستیم که باید با توکل بر خدا و شناخت استعدادها جامعه عمل بپوشانیم.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران چیزی جز عموم مردم نیستند چنانکه که امیر مؤمنان به مالک اشتر نوشت «ستون دین و محور وحدت امت و ساق و برگ کشور در برابر دشمنان توده مردم هستند؛ لذا باید توجه و عنایت تو فقط به آنان باشد». بنابراین مردم ناظر و راهنمای دولتمردان هستند و به حکم قانون اساسی و سازوکارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند. باید به بطن جامعه باور داشت و به حقوق و آزادی آنها احترام گذاشت و کرامتی را که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت.

وی گفت: دست پرقدرت آفرینش هستی همه انسان‌ها را توانمند آفریده است و مهم آن است که مدیران ارشد توانایی‌های هر فرد را شناسایی و در جای مناسب به کار گیرند.

وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: معتقدم باید فرصت برابر برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان ایرانمان فراهم گردد و از هرکس به تناسب استعداد و توانایی خاص او استفاده شود تا احساس تبعیض هم ریشه کن گردد.

وی تاکید کرد: توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت‌های بنده است؛ انسجام سازمانی، برنامه‌های انگیزشی و ارتقای منزلت و معیشت آنان، تدوین نظام شایسته شناسی و شایسته‌گماری، تقویت نظارت‌های هدفمند و احیای شأن و جایگاه وزارت کشور از اهم اهداف مورد نظر است.

مؤمنی تصریح کرد: تنوع و تکثر موجود در کشور یک فرصت بی‌بدیل است که نباید از آن غفلت ورزید. باید ظرفیت‌های ناشناخته را بازیابی و با آموزش و باز گذاشتن میدان تجربه تقویت کرد.

وی عنوان کرد: در صورت کسب رأی اعتماد همواره از رایزنی و مشورت و همفکری شما نمایندگان کمک خواهم گرفت. همانگونه که متواضعانه و صمیمانه از سایر دلسوزان درخواست می‌نمایم این برادر خود را از نعمت راهنمایی محروم ننمایند.

مؤمنی اظهار کرد: مقامات محلی و در رأس آنان استانداران در این زمینه اهمیت مضاعفی دارند. در پیشگاه خداوند و حضور شما نمایندگان ملت پیمان می بندم که ملاک و معیار در انتصاب‌ها پاکدستی، تدین، مردم داری، خردمندی است.

وزیر پیشنهادی کشور یادآور شد: امروز ایران عزیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند امنیت و آرامش، وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی است. تأمین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و نشاط از وظایف اصلی وزارت کشور است و این اهداف جز از رهگذر مواردی که گفته شد، محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: بدون آسودگی خاطر و اعتماد شهروندان به کوشش و توانایی حکومت و توزیع عادلانه قدرت هیچ برنامه خوب و لازم دیگری قابل اجرا نیست ما بیش از هر چیز به برقراری عدالت و وفاق ملی نیازمندیم.

مؤمنی گفت: وزارت کشور می‌تواند با تکیه بر سرمایه اجتماعی و مدیریتی دانش بنیان پیشرفت متوازن و عدالت محور را محقق سازد.

وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا که در فصل هفتم قانون اساسی به آن تاکید شده است، در این مسیر جایگاه برجسته دارد و باید در پیشبرد همه برنامه‌ها حضور داشته باشد. خصوصاً حفظ محیط زیست، مدیریت ترافیک و انضباط اجتماعی، توسعه ناوگان‌های مجهز و روز آمد حمل و نقل عمومی، احداث و تکمیل حمل و نقل ریلی درون‌شهری، نظافت و زیباسازی نیز در این موضوع اهمیت دارد.

وی گفت: بخش دیگری از مسئولیت وزارت کشور که البته با دستگاه‌های دیگر مشترک است، پیشگیری و ترمیم آسیب‌های اجتماعی است. متأسفانه در برخی موارد نگران کننده شده است. ما نیازمند ارزیابی واقع‌بینانه و پایش مستمر وضعیت کلی کشور، تقویت فرهنگ و اخلاق و تحکیم بنیان خانواده هستیم. باید شناخت درست از ظاهر و باطن جامعه داشته باشیم. مسئول سازی همه نهادها و هماهنگ ساختن همه دستگاه‌ها به منظور صیانت از فرهنگ عمومی و ارزش‌های اسلامی با رویکرد فرهنگی، ایجابی و اقناعی همواره مدنظر خواهد بود.

مؤمنی افزود: وزارت کشور مصمم است از حقوق شهروندی حمایت نموده و آن را گسترش دهد و بستر لازم برای توسعه فعالیت احزاب و سازمان‌های مردم نهاد را در دستور کار قرار دهد. همچنین وزارت کشور با مطالعه و تدوین نظام جامع تقسیمات کشوری، آن را متناسب‌سازی کرده و در نهایت با برگزاری انتخابات رقابتی و با مشارکت بالا این امانت را به پرچمداران بعدی واگذارد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: یکی از برنامه‌های بنده پیگیری ارتقاء امنیت مرزها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنها از طریق اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم دهی به این امر مهم و همچنین انسداد مرزها و همکاری دو و چند جانبه با کشورهای همسایه است. استفاده از انواع توافق‌های بین المللی و مسئول سازی نهادها و دیگر کشورها در این‌باره را باید جدی گرفت.

وی افزود: در اجرای همه برنامه‌ها رهنمود رهبر فرزانه مبنی بر اولویت داشتن اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت مردم و توجه به مرزنشینان و معیشت آنان جایگاه تعیین کننده‌ای دارد. استانداران و فرمانداران در این‌باره وظیفه سنگینی را بر دوش خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار