نمایندگان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

تهران (پانا) - تعدادی از نمایندگان موافق برنامه‌های سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز در موافقت با برنامه‌های سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

اتابک، فناوری صنعت فولاد را در کشور بومی کرده است

مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: مسعود پزشکیان رئیس جمهوری به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است همه اقشار مردم اعم از وزیران دولت آیت‌الله رئیسی در ترکیب کابینه حضور دارند، تا کنون چنین چینش کابینه ای را شاهد نبودیم و باید از دکتر پزشکیان تشکر کنیم که وفاق و وحدت ملی را این گونه تقویت کرد.

مطورزاده در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:آقای دکتر اتابک از بزرگترین شخصیت‌های فعال در زمینه صنعت، معدن و تجارت است و بوده، او در سال ۱۳۵۹ عافیت طلبی را کنار گذاشت و از مهمترین دانشگاه دنیا استعفا کرد تا به وطن برگردد و تجربیات علمی و دانشی خود را در خدمت ارتقای انقلاب و عزت کشور به‌کار گیرد.

وی افزود:برخی از دوستان ایرادی به کار آقای اتابک می‌گیرند که او در دولت نبوده است، اتفاقا نقطه قوت دکتر اتابک همین جا است و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است». مردم بخش خصوصی،کشاورزان ، تجار و صنعتگران هستند.

نماینده مردم خرمشهر اضافه کرد: اتابک محصول دیوان‌سالاری پیچیده اداری ما نیست او انسانی است که خوب فکر می‌کند و خوب عمل می‌کند. او مگاپروژه‌های کشور را اجرا کرده است، صنعت سیمان که مورد ایراد و اشکال دوستان است را به خودکفایی رسانده است، او فناوری صنعت فولاد را در کشور بومی کرده است و امروز در مرحله‌ای قرار گرفتیم که جزو سرآمدهای آسیا و منطقه در تولید فولاد هستیم.

وی تصریح کرد: در سیمان به خودکفایی رسیدیم؛ می گویند سیمان انرژی‌بر است، ما انرژیمان را باید در جایی به کار بگیریم و استفاده کنیم که موتور محرکه‌ای برای پیشرفت و توسعه کشور باشد و سیمان یکی از مهمترین مواد و کالاها و آیتم‌های موثر در ارتقای سطح صنعتی و اقتصادی و تولید در ثروت در کشور است.

اتابک، شناخت خوبی از بازار صادرات دارد

جلیل مختار به عنوان موافق سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با بحران‌های وزرات صمت از عهده هر کسی برنمی‌آید؛ وزرات صمت به مدیر و فرمانده کاردان نیاز داریم که اتابک نشان داده مدیر شایسته ای برای این مسئولیت است.

وی افزود: برای وزارت صمت به وزیری با کارنامه و برنامه مناسب و دارای اراده و توان لازم برای تحقق برنامه‌هایش نیاز داریم؛ مدیری که اهل صنعت و آشنا به حوزه‌های معدن و تجارت باشد که این ویژگی‌ها را آقای اتابک دارد.

مختار با تشکر از رئیس جمهور برای معرفی اتابک گفت: اتابک از بهترین مدیران صنعتی بوده که با رای ما می تواند به یکی از بهترین وزیران کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اتابک می‌تواند ارتباط موثر بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه صنعت برقرار کند. او در حوزه تجارت شناخت خوبی نسبت به بازارهای صادراتی دارد و می‌تواند در راستای تقویت و توسعه تجارت کمک کند.

به گفته وی، وزیر پیشنهادی صمت به اصول مذاکره و امور بین الملل شناخت کافی دارد و می‌تواند در عرصه خودرو، فولاد و مس به عنوان مدیر تحول گر نقش ایفا کند.

کارنامه اتابک شفاف است/ او متخصص و متعهد است

عبدالحکیم آق ارکاکلی، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان یک مهندس که ۱۷ سال در صنعت، فولاد، سیمان، برق و ساختمان و ۱۳ سال به عنوان مشاور پروژه‌های عمرانی و بیمارستانی کار کرده‌ام اتفاقا در سه بار گفت‌وگوی مفصل با جناب آقای مهندس اتابک به لحاظ فنی، مدیریتی و انقلابی بودن قانع شدم.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس گفت: از جمله مشکلات کلی حوزه صنعت، معدن و تجارت؛ فقدان استراتژی توسعه صنعت، معدنی تجاری و فناوری الزام‌آور، کم بودن جذابیت برای جذب سرمایه سطحی و کاهش مزیت تولید، ناترازی زنجیره‌های تولید در کشور است

وی افزود: چه کسی می‌تواند مشکلات و چالش‌های مدیریتی را حل کند و آنها را سامان بخشد، کسی که مستقل باشد در تصمیم‌گیری‌های سازنده و تحول‌گرا، متخصص باشد و اعتقاد به تعهد و تغییر داشته باشد، قدرت برخورد و مبارزه با مفاسد و رانت‌ها را داشته باشد، مرد میدان عمل و آشنا با صنعت تولید و تجارت باشد.

آق ارکاکلی گفت: اتابک انسانی مومن، متدین، انقلابی، متخصص و متعهد و کارنامه وی کاملاً شفاف است، وی درک درستی از صنعت، تولید و مشکلات بخش خصوصی دارد که متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم تدبیرش کنیم، عملکرد وی به عنوان یک مهندس و مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت ایشان است، امروز ما نیاز به وزیری داریم که باور داشته باشد با این همه ظرفیت در کشور می‌توان به سمت تراز تجاری متعادل و حتی مثبت حرکت کرد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس بیان کرد: اتابک معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل سیمان تهران، مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه و مدیر چندین پروژه و شرکت بوده است، او پروژه اکباتان که بعد از انقلاب هیچ کسی باور نداشت که ما می‌توانیم با تکنولوژی و مهندسی خود از عهده آن برآییم تکمیل کرد و توسعه داد.

وی اظهار داشت: اتابک می‌تواند به عنوان یک نیروی کاربلد، توانمند مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت وارد این وزارتخانه بشود، از نقاط قوت او کارآفرین بودن و در بخش خصوصی فعال بودن است.

اتابک، رقابتی شدن صنعت خودرو را حلال مشکلات می‌داند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: اگر قرار است در مورد توانمندی یا ناتوانمندی وزارتخانه ای اظهارنظر شود باید بر اساس تخصص صورت پذیرد. وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت فرآیند تولید سیمان را از زنجیره تولید تا عرضه توضیح دادند، قرار نیست بگوییم او نمی داند اما من ذوالنور عضو کمیسیون امنیت می توانم اظهارنظر داشته باشم زیرا بیش از ۲ ساعت با ایشان جلسه داشته و تمام ابعاد موضوع را مورد بحث قرار داده ام؛ شخصی که از دانشگاه میشیگان ارشد تکنولوژی صنعت را گرفته است متوجه اثرات صنعت نیست؟ کسی که در حال حاضر به دلیل خودکفایی در فولاد در فهرست تحریم ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که دشمنان نخبگان ما را شناخته اند، ما آنها را نشناخته ایم. آنها این نخبگان را تحریم می کنند اما ما ناتوان در استفاده از آنها هستیم. او در زمان جنگ در ۲۱ سالگی از آمریکا به ایران آمده و در جنگ حضور یافته اند. از بیمارستان شمال غرب تا فاو مسئول ساخت آن بوده و پروژه اکباتان را تکمیل کرده، او در کنار فروزنده، سعیدی کیا، فتاح، بیش از ۲ دهه در بنیاد در ۱۶۵ شرکت مهم و بیش از ۶۶ رشته نقش آفرینی داشته اند. او از صنعت سر در نمی آورند؟

ذوالنوری تاکید کرد: اتابک بیش از ۲۰ پروژه مهم را از صفر تا صد آن به تولید انبوه رسانده، چگونه ادعا می کنید وزیر پیشنهادی از تولید سر در نمی آورد؟ در ۴ وزارتخانه که یکی شده و با عنوان صنعت، معدن و تجارت است؛ مشکل ما در صنعت چیست. مشکل یک جمله است دولت در جایی که باید باشد نیست ولی در جایی که نباید باشد حضور دارد.

وی ادامه داد: صنعت ۲ رقیب دارد، در بخش خصوصی یکی تصدی گری دولت و دوم قاچاق بیش از ۲۰ میلیاردی که کمر آن را شکسته است، اتابک به خوبی این مساله را درک کرده است.

ذوالنوری در ادامه تاکید کرد: بحث خودرو تبدیل به یک عقده شده است، وزیر پیشنهادی صمت عزم جدی دارند که مشکلات خودرو را با رقابتی کردن حل کند، امروز مشکل معدن ما در اکتشاف است، ضرورت دارد با استفاده از اکتشاف و بهره مندی از ژئوفیزیک فضایی بتوانیم معادن را در عمق ۱۰ هزار متری کشف کنیم. او این مسائل را به درستی درک کرده، معادن کشور ما ۲۰ سال در انحصار، انحصارطلبی است که دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار