سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با پانا:

علیرضا کاظمی می‌تواند سند تحول بنیادین را عملیاتی کند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت با توجه به اینکه آقای کاظمی از جنس آموزش و پرورش است، می‌تواند سند تحول بنیادین را عملیاتی کند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی می‌تواند سند تحول بنیادین را عملیاتی کند

احسان عظیمی راد در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به صلاحیت علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «انتظار اول نمایندگان از دولت این است که وزرای پیشنهادی از بدنه سیستم باشند. این به این معناست که فرد پیشنهادی درد سیستم را می‌شناسد و برای رفع آن، راهکار دارد بنابراین مزیت آن جدی است. دکتر کاظمی نیز از بدنه آموزش و پرورش هستند و این سلسله مراتب را طی کردند. اجماع روی ایشان زیاد است.»

وی افزود: «ما در نظام آموزش و پرورش مشکلات عدیده‌ای داریم یکی از اینها ساماندهی نیروی انسانی است بنابراین اولین قولی که از دکتر کاظمی گرفتیم این بود که رویه جذب نیروی انسانی و ساماندهی را در اولویت اول قرار دهند. موضوع دوم درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که یا باید اصلاح شود یا باید حذف شود تا معدل تاثیر مثبت داشته باشد و انگیزه‌ای برای کسانی که درس می‌خوانند باشد.» 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: «موضوع سوم درباره معلمان بازنشسته است که دکتر کاظمی قول دادند معوقات آنها را پرداخت کنند. ما در بحث کتب و متون درسی دغدغه بسیار داشتیم بر این اساس باید کتاب‌ها به تدریج اصلاح شود.» 

وی خاطرنشان کرد: «اجرای سند تحول بنیادین بسیار حائز اهمیت است که با توجه به اینکه آقای کاظمی از جنس آموزش و پرورش است می‌تواند سند تحول بنیادین را عملیاتی کند. ایشان در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش با چالش‌های بسیاری مواجه است که نیاز به کار جمعی دولت است.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار