حجت الاسلام محمدحسنی:

آزاده‌های سرافراز نماد و معلم مقاومت و ایثار هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت آزاده‌های سرافراز ما باوجود پشت سرگذاشتن تلخی‌های فراوان دوران اسارت، همچنان نماد و معلم مقاومت، صبر، پایداری، ایثار و فداکاری هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آزاده‌های سرافراز نماد و معلم مقاومت و ایثار هستند

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین تکریم و تجلیل از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس روزهای تلخ و شیرین فراوانی وجود داشت، گفت: یکی از روزهای بسیار شیرین دوران دفاع مقدس، ۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۹ بود که آزادگان و فرزندان دلیر و سرافراز ما پس از تحمل ماه‌ها و سال‌ها اسارت، به آغوش میهن عزیزمان بازگشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از منظر اسلام، یک مسلمان در روزهای محنت موظف به پایداری، ایستادگی، استقامت و صبر و در روزهای نعمت مکلف به شکر است و آزادگان ما در هر دوی این مقطع چه در روزهای محنت دفاع، دوری از خانواده و از دست دادن راحتی‎‌هایی که داشتند و سختی‌هایی که تحمل کردند، شاکر بودند و امروز نیز که از نعمت‌هایی همچون آزادی، اختیار داشتن و در کنار مردم بودن برخوردار هستند، همچنان شاکر نعمت‌های خداوند هستند.

وی ادامه داد: آزاده‌های سرافراز ما با وجود پشت سرگذاشتن تلخی‌های فراوان دوران اسارت، همچنان نماد و معلم مقاومت، صبر، پایداری، ایثار و فداکاری هستند و ما به وجود چنین عزیزانی افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی صبر بر اسارت را از صبر بر شهادت به مراتب سخت‌تر دانست و افزود: شهدا به یکباره شهید می‌شوند و از تمام سختی‌ها و تلخی‌های این روزگار رها شده و در بهشت برین و پیشگاه حضرت حق آرام می‌گیرند؛ اما اسرای عزیزمان گاهی هر روز تحت شکنجه‌های روحی و جسمی که قرار می‌گرفتند، تا مرز شهادت پیش می‌رفتند و اسرای ما از این امتحان اللهی سرافراز بیرون آمدند.

وی تصریح کرد: امروز آزادگان تبدیل به الگوهایی برای نسل‌های بعد از خودشان شده‌اند و اگر خاطرات این عزیزان مکتوب شده و در اختیار نسل جوان قرار گیرند، می‌توانند رهگشای نسل‌های امروز و آینده ما باشد.

نمایده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه آزادگان عزیز ما با وجود اینکه سخت‌ترین روزها را تحمل کرده‌اند، اما امروز بی توقع ترین افراد هستند، خاطرنشان کرد: ما در آزادگان مان جز احساس تکلیف در دفاع از ارزش‌ها شاهد چیز دیگری نیستیم و این عزیزان با وجود اینکه همه هستی خود را گذاشته‌اند، اما همچنان خود را بدهکار نظام، انقلاب، حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله‌العالی) می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه با بیان اینکه در مقطعی ما اصلاً فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم روزی اینچنین راحت به کربلا سفر کنیم، اظهار داشت: برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه مقاومت و پایداری همین آزادگان است که باعث شده ما امروز به صورت میلیونی در راه کربلا قدم برداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است، گفت: امروز محور مقاومت عمق راهبردی خود را تا مرزهای رژیم صهیونیستی گسترش داده است و باعث شده تا نفس‌های این رژیم منحوس به شماره بیفتد و این نیز به برکت اثرگذاری همان مقاومت‌ها و خون دل‌هایی است که در جبهه‌های نبرد و اردوگاه‌های اسارت رخ داده و موجب شکل‌گیری تفکر مقاومت در نسل‌های آینده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار