کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا:

«علیرضا کاظمی» باتجربه‌ای که دارد، می‌تواند آموزش و پرورش را به نقطه مطلوب برساند

صلاحیت وزرای پیشنهادی شنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت در مجلس گفت آقای کاظمی شخصی با تجربه است که قطعا سعی می‌کند تیمی را مهیا کند که این تیم بتواند به سرعت به نقطه مطلوب برسد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
«علیرضا کاظمی» باتجربه‌ای که دارد، می‌تواند آموزش و پرورش را به نقطه مطلوب برساند

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با پانا درخصوص بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، بیان کرد: «حق مجلس است که کابینه را بررسی کند. روابط و استانداردهایی که یک وزیر باید داشته باشد، سوابق سیاسی و عملکردی باید بررسی شود. مجلس به سرعت در حال انجام کار خود است.»

وی افزود: «دولت یک مقدار دیر کابینه را به مجلس معرفی کرد؛ انتظار داشتیم هفته اول کابینه مشخص و به مجلس معرفی شود. تا آخر این هفته کمیسیون‌ها بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام خواهند داد. در نهایت شنبه هفته آینده، جلسه بررسی صلاحیت کابینه دولت را در صحن علنی تشکیل می‌دهیم. اکنون ما به صراحت کار می‌کنیم. افرادی که سوابق خوبی ندارند و موفق نبودند، طبیعتا انتخاب نمی‌شوند و مجلس کوتاه نمی‌آید. حق مجلس است که بررسی کند.»

این نماینده مجلس با اشاره به کمبودهای حوزه آموزش و پرورش گفت: «ما در حوزه آموزش و پرورش مشکلات زیادی داریم. در حوزه تجهیزات، به روز کردن معلمان، تامین نیاز مدارس، بهداشت و فعالیت پرورشی و خدماتی مشکلاتی وجود دارد. آقای کاظمی با یک مشکل اساسی در این حوزه روبه‌رو است. آقای کاظمی شخصی با تجربه است و به مشکلات حوزه آموزش آگاه است و قطعا سعی می‌کند تیمی را مهیا کند که این تیم بتواند به سرعت به نقطه مطلوب برسد.»

لازم به ذکر است، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار