مردعلی در نشست خبری:

هدف و ماموریت اصلی بنیاد مستضعفان توانمندسازی محرومان است

به دنبال پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مناطق محروم هستیم

تهران (پانا) - جانشین رئیس هیات مدیره بنیاد علوی گفت از آنجا که رئیس بنیاد مستضعفان همواره بر توانمندسازی محرومان تاکید دارد، ما هدف و ماموریت اصلی خود را حمایت و توانمندسازی محرومان تعریف کردیم.

کد مطلب: ۱۴۹۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف و ماموریت اصلی بنیاد مستضعفان توانمندسازی محرومان است

محسن مردعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد علوی بازوی خدماتی بنیاد مستضعفان است. هدف و ماموریت اصلی بنیاد، توانمندسازی محرومان است که دکتر دهقان بر آن تاکید دارد. ما متناسب با این تاکید باید فرآیندهای اجرایی و ساختار خود را با آن تنظیم کنیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ما سه حیطه اصلی را حیطه اصلی فعالیت خود قرار دادیم؛ حیطه اول محرومیت زدایی و پیشرفت اقتصادی است که از طریق ایجاد اشتغال دنبال می‌شود. 

وی افزود: حیطه دوم رسیدگی به سلامت جسمی مردم است که در بنیاد مستضعفان به آن می‌پردازیم. اعتقاد داریم تا زمانی که جسم افراد سالم نباشد، امکان امرار معاش برای افراد فراهم نخواهد بود. حیطه سوم نیز موضوع عدالت آموزشی است که در حوزه توانمندسازی در حال پیگیری آن هستیم. در این راستا به دنبال پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم هستیم. 

وی بیان کرد: براساس شاخص‌های احصا شده، ۳۲۰ شهرستان در کشور به عنوان مناطق اولویت‌دار انتخاب شده‌ است. همچنین در راستای پیشرفت مناطق محروم الگوهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود تا در حوزه توانمندسازی محرومان همه‌جانبه و با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی گام برداریم.

برنامه‌های فرهنگی در مساجد تقویت می‌‌شود

مردعلی گفت: در راستای عدالت آموزشی، دانش آموزان مستعد را شناسایی می‌کنیم. در سال جاری بیش از ۶۰ درصد امتیاز برای ورود در کنکور به دلیل امتحانات نهایی است بر این اساس در حال تلاش هستیم تا نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی افزایش یابد. البته تمامی اقدامات ما با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: تقویت معنوی و فرهنگی مساجد نیز پیش بینی شده است تا برنامه‌های فرهنگی در مساجد تقویت و اجرا شود.

این عضو هیات مدیره بنیاد علوی اظهار کرد: عمده‌ فعالیت‌های ما مربوط به آبادانی و پیشرفت کشور است. در حوزه عمرانی و زیرساخت اقدامات بسیاری صورت گرفته است. ودیعه مسکن و تجهیز مسکن در مناطق محروم از دیگر خدمات ماست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه بنیاد در راستای تاکید رهبر انقلاب برای آگاهی نسل نوجوان و جوان از دستاوردهای انقلاب و افتخار آنها به هویت ملی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ اظهار کرد: وظیفه همه ماست که جهاد تبیین را جدی بگیریم. ما در حوزه آموزش، جهاد تبیین را به عنوان سرفصل اصلی اهداف مدنظر قراردادیم. تبیین دستاوردهای کشور را به جامعه هدف ارائه خواهیم کرد. شناسایی دانش آموزان بااستعداد و رشد تربیتی آنها را نیز در دستور کار داریم. البته برای تمامی اقدامات پیوست فرهنگی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار