قادری در گفت‌وگو با پانا:

وزرای پیشنهادی باتجربه و جوان باشند تا انگیزه لازم برای پیگیری مسائل را داشته باشند

افرادی که سوابق خوبی ندارند و ذهنیت جامعه نسبت به آنها منفی است، در گرفتن رأی اعتماد با مشکل مواجه خواهند شد

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس گفت انتظار می‌رود افرادی که به عنوان وزرای پیشنهادی انتخاب می‌شوند هم تجربه داشته باشند و هم جوان باشند تا انگیزه لازم برای پیگیری مسائل را داشته باشند و بتوانند برای موضوعات حوزه کاری وقت بگذارند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وزرای پیشنهادی باتجربه و جوان باشند تا انگیزه لازم برای پیگیری مسائل را داشته باشند

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درخصوص معیارهای وزرای پیشنهادی دولت، اظهار کرد: «موضوعی که آقای پزشکیان بر آن تاکید کردند، تشکیل کابینه وفاق ملی بود که اگر این ادعا درست باشد، طبعاً وزرای پیشنهادی باید از طیف‌ها و جریان‌های مختلفی انتخاب شوند. انتظار می‌رود افرادی که انتخاب می‌شوند هم تجربه داشته باشند و هم جوان باشند تا انگیزه لازم برای پیگیری مسائل را داشته باشند و بتوانند برای موضوعات حوزه کاری وقت بگذارند. طبیعتاً اگر این نگاه را بخواهند دنبال کنند، در طیف‌های مختلف افراد بسیاری هستند که بتوانند از پس این مسئولیت بربیایند.»

وی ادامه داد: «افرادی که سوابق خوبی ندارند و ذهنیت جامعه نسبت به آنها ذهنیتی منفی است، در گرفتن رأی اعتماد از مجلس با مشکل مواجه خواهند شد. ملاک‌ها و معیارهای مقام معظم رهبری برای وزرا باید مدنظر قرار گیرد؛ افراد باید به نظام و انقلاب معتقد باشند، روحیه جهادی داشته باشند، سالم باشند و در حوزه کارهای خود مشرف و مسلط باشند و همچنین بتوانند انتظارات و توقعات مردم را برآورده کنند. صاحب ایده و طرح باشند و خلاقیت داشته باشند. مجلس شورای اسلامی به استناد این ملاک‌ها و معیارها وزرای پیشنهادی را ارزیابی می‌کند و طبیعی است هر شخصی که این ملاک‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.»

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: «باید توجه داشته باشیم که مجلس و دولت چهار سال با یکدیگر کار مشترک خواهند کرد و مانند دوره‌های گذشته نیست که مجلس و دولت فقط دو سال همزمانی داشته باشند؛ بلکه این دوره دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم چهار سال همزمانی دارد و این همزمانی ایجاب می‌کند که نزدیکی بیشتری بین مجلس و دولت باشد تا نظرات مجلس برآورده شود.»

وی با بیان اینکه گزینه‌های پیشنهادی باید مجلس را اقناع کند، گفت: «ما نباید انتظار داشته باشیم که نمایندگان غیرجناحی عمل کنند، دولت باید به گونه‌ای عمل کند که به تفاوت ها دامن زده نشود بلکه شرایط باید به سمت و سویی رود تا حداکثر اجماع بین دولت و مجلس ایجاد شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار