جبهه مقاومت متحد‌تر در مسیر خونخواهی شهید هنیه قرار گرفته است

تهران (پانا)- امام جمعه موقت تهران گفت: اکنون بعد از شهادت شهید هنیه، جبهه مقاومت جدی تر، یکپارچه تر و متحدتر در مسیر انتقام و خونخواهی قرار گرفته و نه تنها دچار تفرقه نشده بلکه متحد هستند برای کار بزرگ و بصیرت مردم فلسطین و خانواده شهید هنیه توطئه های رسانه ای دشمن را بر باد داد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جبهه مقاومت متحد‌تر در مسیر خونخواهی شهید هنیه قرار گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: صحیفه سجادیه، زبور آل محمد و میراث بسیار بزرگ و سازنده‌ای است که از حضرت سجاد برای عالم اسلام تا قیامت باقی مانده و دریای بیکران از اسرار الهی است و نقشه راه روشن برای تمدن سازی است.

وی با اشاره به دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، گفت: در این دعا، امام مسیری را آموزش می دهند برای اینکه از پیشگاه خداوند تمنای توبه کنیم به خاطر حقوقی که از دیگران بر عهده ما بوده و ما از پس آن برنیامده ایم. ما باید حقوق دیگران را بشناسیم و خود را مقید کنیم که این حقوق و مسئولیت ها را برآورده کرده و هرجا تقصیر و قصور داریم از خدا طلب بخشش کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام سجاد(ع) می فرماید که اگر در حضور من به کسی ظلم شد و من به او یاری نکردم، آنجا که کسی به من احسان کرد و من سپاسگزاری نکردم، آنجا که کسی در حق من بدی انجام داد و عذرخواهی کرد و من عذر او را قبول نکردم، آنجا که نیازمند به من مراجعه کرد و من او را بر خود ترجیح ندادم، آنجا که حق معلمی، شاگردی، همسایگی، امام جماعت و موذن را به شایستگی ادا نکردم، آنجا که عیب مومنی را نپوشاندم و با آبروی او بازی کردم، آنجا که در معرض وسوسه قرار گرفته و به گناه آلوده شدم، عذرخواهی می‌کنم.

حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: براساس فرمایش امام معصوم، این عذرخواهی وقتی موثر است که واقعا پشیمان شده و درصدد جبران برآییم و دیگر این اشتباهات را تکرار نکنیم. در این صورت خداوند توبه ما را می پذیرد. ما باید با این دعا انس بگیریم و در منزل و ادارات آن را بخوانیم. مدیران ما باید در جلسات خود این دعا را بخوانند. همه باید مواظب باشیم که گرفتار حق الناس نشویم. در این دعا فهرستی از حق الناس آورده شده است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با توصیه به همه و خود به تقوای الهی، گفت: به روح شهید مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه، فواد شکر و شهید سلیمانی عرض احترام و ارادت می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور، ادامه داد: بعد از شهادت رئیس جمهور امور کشور در شرایط معمولی اداره شد و همه امور در وقت مقرر انجام شد که این حکایت از استقرار و استحکام امور است. در هر جای دنیا اگر این اتفاق رخ داده بود، دچار مشکل شده بود. عبور با سلامت از بحران و حفظ آرامش کشور از برکات نظام اسلامی، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و و جمع امامی حکیم و ملتی با شجاع و صبور است که نتیجه آن یک نظام با صلابت است.

حاج علی اکبری افزود: در مسیری که طی کردیم، نقش اعضای دولت سیزدهم قابل توجه است که با همت و غیرت کشور را اداره کردند تا به مسئولان بعدی تحویل دهند که از آنها صمیمانه تشکر می کنیم. نقش برجسته ای دکتر مخبر داشت که این خدمت در خاطره ملت ما می ماند و در محاسبه الهی هم قرار می گیرد. وی از نماز جمعه ای‌های ما است و بی تکلف در صفوف نماز جمعه حضور می یابد. او پاسخگوی مردم در نماز جمعه بود که این سیره یک مدیر در تراز است. مدیران باید نماز جمعه ای باشند.

وی افزود: دولت جدید در برابر خود یک الگوی پسندیده و روشن یعنی دولت سیزدهم و شهید رئیسی دارند. رهبر انقلاب برخی ویژگی های دولت سیزدهم از جمله کارآمدی، امیدواری، خوش بین بودن، احترام برای مردم، اولویت برای حل مشکلات مردم، اعتقادی واقعی به توانایی های داخلی، صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی، اهل ذکر و دعا بودن اشاره کردند. ان‌شاءالله دولت بعدی از این ویژگی ها استفاده کند.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت: مراسم تنفیذ و دریافت حکم رییس جمهوری از دست رهبر انقلاب را به آقای پزشکیان تبریک عرض می کنیم. نگاه رهبر به رئیس جمهور مغتنم است که وی را فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند دانستند. رئیس جمهور همچنین سوگند سنگین و پرمحتوایی در مجلس داشتند. مواضعی صریح، متقن، پخته و انقلابی در جلسات تنفیذ و تحلیف از رئیس جمهور شنیدیم. التزام به قانون اساسی، برنامه هفتم، سیاست های کلی نظام را اعلام کردند و از جبهه مقاومت حمایت قاطع و جدی را اعلام کردند و امیدواریم پای عهد خود بمانند و ما در تحقق این آرمان ها به وی کمک می کنیم.

وی درباره ویژگی های اعضای کابینه بیان کرد: کار مشترک رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی برای تعیین هیات وزیران شروع می شود. این آزمون مهمترین و اولین آزمون جدی رئیس جمهور است. رهبر انقلاب در اولین جلسه با مجلس جدید، بر معیارهایی تاکید کردند از جمله اینکه مسئولان، مدیران و وزرا باید افرادی امین، صادق، با ایمان، امیدوار به آینده، متشرع، اشتهار به پاکدستی و صداقت، نداشتن سابقه سوء، داشتن نگاه ملی و غرق در مسائل جناحی و سیاسی نباشند.

وی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران بیان کرد: این آخرین حلقه از جنایات باند کثیف و کودک کش رژیم صهیونیستی بود. ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر برای این است که رژیم کودک کش رمز بقای خود را از دست داده است. عملیات طوفان الاقصی و جنگ ۱۰ ماهه جبهه مقاومت کل حیات این رژیم کثیف را به چالش کشید و تیر خلاص به قدرت بازدارندگی آن زده و در مرداب زوال افتاده است. او با این ترورها زودتر به نقطه پایان نزدیک می شود. به زودی با انتقام الهی روبرو خواهند شد. بیش از ۴۰ هزار مردم را به شهادت رسانده اند. به بیمارستان و اماکن امن، اردوگاه ها و چادرها حمله کردند. از سلاح های نامتعارف استفاده کردند. بیش از ۳۰۰ خبرنگار را شهید کردند. مردم غزه را در محاصره غذا، آب و دارو قرار دادند.

وی افزود: حاصل این جنایات این بود که به هیچ یک از اهدافش نرسید. رژیم صهیونیستی گرفتار اختلاف داخلی است، در سرزمین های اشغالی ناامنی ایجاد شده و موجب مهاجرت معکوس شده است، در افکار عمومی دنیا بی آبرو شده اند و با جبهه متحد مقاومت مواجه شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: از سر استیصال،آن جلاد وحشی و جرثومه فساد و تباهی در آغوش شیطان بزرگ آمریکا رفته و به کنگره آن کشور می رود و مورد استقبال قرار می گیرد. خاک بر سر کنگره و این حماقت و رسوایی آنها. او پناه برده به کاخ سیاه که مثل خانه عنکبوت است. لابد آنجا اجازه گرفته و چراغ سبز گرفته اند. البته آمریکا گرفتار انتخابات است و شاید نتوانست آنطور که باید و شاید از او حمایت کرده باشند ولی لابد به او چراغ سبز نشان داده اند و او پس از بازگشت، این ترورها را انجام می دهد.

وی با تجلیل از شخصیت اسماعیل هنیه گفت: دشمن می خواست با این ترور به روحیه مردم فلسطین و به اتحاد جبهه مقاومت آسیب وارد کند، به اتحاد ملی ایرانیان در آستانه دولت جدید خدشه وارد کند و به حیثیت ایران بزرگ ضربه وارد کند اما شهید هنیه به آرزوی شهادت رسید و شهید هنیه از حاج اسماعیل هنیه خطرناک تر و برای مقاومت فلسطین الهام بخش تر است. شهادت مردان خدا برای مردم فلسطین موجب ثبات قدم بیشتر خواهد شد. او بر مزار شهید سلیمانی نوشت که لحطه دیدار نزدیک شده است.

حاج علی اکبری ادامه داد: اکنون بعد از شهادت شهید هنیه، جبهه مقاومت جدی تر، یکپارچه تر و متحدتر در مسیر انتقام و خونخواهی قرار گرفته و نه تنها دچار تفرقه نشده بلکه متحد هستند برای کار بزرگ. بصیرت مردم فلسطین و خانواده شهید هنیه توطئه های رسانه ای دشمن را بر باد داد. دست های گره خورده شهید هنیه با رئیس جمهور جدید ایران ساعاتی پیش از شهادت شهید هنیه، نشان اتحاد ملت ما با مقاومت فلسطین است. در ایران شهادت این مهمان عزیز ما بهانه ای برای تجلی بیشتر روحیه مقاومت و آمریکا ستیزی و ضد صهیونیستی شد. در ایران تصویری آفرید از حضور مردم و امام مقاومت و بدرقه ای حماسی آفریده شد. همه ملت منتظر انتقامی هستند که رهبر عزیزمان فرمودند. یاران امام صادق الوعد ما ان شاءالله عملیات صادق الوعد ۲ را بسیار متفاوت، قوی تر و جدی تر در زمان مناسب انجام خواهند داد. به آن نامردان می گوییم این آش را خودتان پختید. کابوس انتقام آنها را فرا گرفته است. حزب الله، دلاورمردان یمن، حشدالشعبی آماده اتفاق بزرگ است که در وقت خود انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار