گلرو در گفت‌و‌گو با پانا:

در راستای توسعه روابط خارجی و کاهش چالش‌ها نیازمند هماهنگی دو قوه مقننه و مجریه هستیم

دولت چهاردهم باید با اولویت همسایگان و کشورهای مستقل دنیا، ابتکار جدیدی برای روابط خارجی خلق کند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت در بعد مسائل داخلی، توسعه روابط خارجی و کاهش چالش‌ها نیازمند هماهنگی درونی بین دو قوه مقننه و مجریه هستیم.

کد مطلب: ۱۴۹۱۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در راستای توسعه روابط خارجی و کاهش چالش‌ها نیازمند هماهنگی دو قوه مقننه و مجریه هستیم

عباس گلرو در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تعامل دولت و مجلس، گفت: «امروز در مرحله‌ای قرار داریم که دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم تقریبا همزمان کارشان را آغاز کردند. در بعد مسائل داخلی و توسعه روابط خارجی و کاهش چالش‌ها نیازمندیم که یک نوع هماهنگی درونی بین دو قوه مقننه و مجریه را داشته باشیم.»

وی افزود: «براساس وظیفه‌ای که مجلس دارد، ریل‌ گذاری صحیح برای دولت باید مدنظر نمایندگان باشد. ما وظیفه خود می‌دانیم که حداکثر تلاش خود را برای کمک به دولت آقای پزشکیان به کار بگیریم تا یک وفاق ملی شکل گیرد و هم زمینه برای هم اندیشی برای مسائل کلان کشور صورت گیرد و مشکلات مرتفع شود و هم کشور در مقابله با چالش‌ها گرفتار نزاع‌های داخلی نشود.»

نماینده مردم سمنان در مجلس بیان کرد: «با توجه به اینکه دکتر پزشکیان همکار ما بودند و سالها در مجلس فعالیت داشتند، طبیعتا نگاه همکاری جویانه‌ای خواهند داشت ضمن اینکه نگاه رهبری فصل الخطاب است که تاکید فرمودند مجلس به دولت کمک کند. این تاکیدات رهبری ناشی از نگاه حکیمانه ایشان به کارکردهای مستقل دو قوه است. بنابراین ما در انجام این دو وظیفه رویکرد و جهت گیری ما جهت گیری همکاری خواهد بود.»

وی در خصوص اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم، بیان کرد: «دولت سیزدهم در سیاست خارجی موفق عمل کرد، یعنی یک سیاست متوازن با تعامل همه جانبه با بسیاری از حوزه‌‌های جغرافیایی با تاکید بر سیاست همسایگان؛ سیاست همسایگی موضوعی است که هیچ دولتی نمی‌تواند آن را انکار کند. آنچه که در دولت سیزدهم به عنوان توسعه و روابط دوجانبه صورت گرفته و هم در بعد چندجانبه گرایی خوب عمل شد؛ تقویت همکاری در اکو و عضویت در بریکس و شانگهای فرصت‌های جدیدی خلق شد که ناشی از دیپلماسی پویا و فعال دولت سیزدهم است. دولت چهاردهم باید با اولویت همسایگان و کشورهای مستقل دنیا، ابتکارهای جدیدی برای روابط خارجی خلق کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار