رفیعی در گفت‌وگو با پانا:

دولت از حضور زنان در کابینه و سایر پست‌های کلیدی بهره ببرد

از انتخاب چهره‌های تکراری که حرفی برای گفتن ندارند، پرهیز شود

تهران(پانا) - نماینده مردم تهران در‌ مجلس شورای اسلامی گفت شاخص‌هایی که رهبری تعیین می‌کنند باید ملاک و فصل‌الخطاب رفتار نمایندگان و همه مسئولانی که مخاطب این فرمایشات قرار می‌گیرند، باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت از حضور زنان در کابینه و سایر پست‌های کلیدی بهره ببرد

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب، اظهار کرد: «به دلیل اتفاقاتی که در این دوره شاهد بودیم، دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری در مجلس دوازدهم با تأخیر برگزار شد. من فکر‌ می‌کنم شاخص‌هایی که رهبری تعیین می‌کنند باید ملاک و فصل‌الخطاب رفتار نمایندگان و همه مسئولانی که مخاطب این فرمایشات قرار می‌گیرند، باشد. بسیار مهم است که تاکیدات مقام معظم رهبری ملاک عملکرد قرار گیرد و به صورت صد درصدی پیاده‌سازی شود، همه اینها کشور را به آرامش دعوت می‌کند و در مسیر پیشرفت کشور می‌تواند گام‌هایی بردارد.»

وی افزود: «به‌نظر من این دیدارها غنیمتی است به خصوص اینکه رهبر معظم انقلاب راهنمایی‌های ارزشمندی را در ساحت حکمرانی دارند. علاوه بر اینکه توصیه است و باید به آنها توجه شود، این چارچوب حکمرانی نیز آموزنده است.»

رفیعی درخصوص ضرورت حضور بانوان در دولت نیز گفت: «اکنون ما در کشور بانوانی را داریم که در حوزه‌های تخصصی خودشان حرفی برای گفتن دارند. بانوانی که هم از لحاظ مدیریت و هم از لحاظ تخصص سرآمد هستند. اما آن‌چنان که باید شاهد ظرفیت استفاده از زنان نبودیم یعنی بهره حضور خانم‌ها کمتر داشتیم. ضمن اینکه تجربه اثبات کرده است که حضور و مدیریت زنان معمولا کم فسادتر است. این خودش می‌تواند یک مورد حائز اهمیت باشد. ضمن اینکه زنان نسبت به کار، نگاه مادرانه دارند.»

وی ادامه داد: «توصیه جدی من این است که دولت از حضور زنان هم‌ در هیات دولت و هم در سایر پست‌ها و موارد کلیدی وزارتخانه‌ها این بهره را ببرد. من به‌عنوان نماینده مجلس و رئیس بنیاد زنان متخصص حاضرم بانک اطلاعاتی را در اختیار دولت قرار دهم تا دولت از چهره‌های تکراری که حرفی برای گفتن ندارند پرهیز کند. ما مواردی را داشتیم که سال‌های‌ زیادی از عمر این کشور تحت مدیریت برخی چهره‌ها بوده اما آن‌طور که باید عملکرد مطلوب برای پیشرفت کشور را نداشته است. امیدوارم که آقای دکتر پزشکیان همان مشی خودشان را جلو ببرند که به کارآمدی، تخصص‌گرایی و پایبندی به‌ نظام و رهبری به‌شدت معتقدند.»

این نماینده مجلس درخصوص تشکیل جلسه بانوان مجلس با رئیس‌جمهور منتخب نیز بیان کرد: «ما زنان مجلس درخواست جلسه با آقای دکتر پزشکیان داشتیم و منتظر هستیم که این جلسه شکل بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار