شیخی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا:

قوای سه‌گانه فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند

تهران (پانا) - نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی گفت قوای سه‌گانه فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه سیاسی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قوای سه‌گانه فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند

محمد مخبر روز چهارشنبه در نشست هیات وزیران، اعضای دولت را موظف کرد هر کدام گزارشی مقایسه‌ای از وضع حوزه مدیریت خود از زمان تحویل کار به دولت مردمی تا لحظه تحویل کار به دولت چهاردهم، تهیه و ارائه کنند.

مخبر همچنین ضمن تاکید بر انجام با قوت و به دور از هرگونه تعلل و تأخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای هیئت وزیران با رئیس جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و گفت: اعضای دولت مردمی همان‌طور که تا امروز نهایت همکاری را با آقای پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان نیز در جلسه‌ای که با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد بر ضرورت همکاری‌ و همدلی‌ بین دو نهاد ریاست‌جمهوری و شورای نگهبان برای پیشرفت ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که اکنون آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستند و همه دستگاه‌ها و نهادها باید برای اداره کشور همکاری لازم را با ایشان داشته باشند. طحان نظیف در ادامه گزارش خود از این جلسه ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری همه مسئولان بخصوص رئیس‌جمهور منتخب، گام‌های مهمی برای پیشبرد مسائل کشور و پیشرفت ایران اسلامی برداشته شود.

در همین راستا، محمدرسول شیخی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا، اظهار کرد: «رییس جمهور منتخب امروز رییس جمهور کل ملت ایران است. کشور‌ نیز در وضعیتی است که به شدت به تعامل و همکاری و همراهی به خصوص قوای سه گانه برای تنظیم و‌تعادل‌بخشی به وضعیت جامعه نیاز دارد.»

وی افزود: «به نظر من هر کسی که به منافع مردم و منافع کشور فکر می‌کند فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه سیاسی باید کمک کند تا در اولین فرصت دولت جدید شکل بگیرد و امورات کشور در راستای خدمتگزاری به مردم قرار گیرد.»

این نماینده مجلس بیان کرد: «امروز علیرغم گذشت چهار ماه از سال بسیاری از فعالیت‌هایی که باید در حوزه اشتغال و عمران و آبادانی می‌افتاد به علت انتخابات ریاست جمهوری هنوز آغاز نشده است و شکل نگرفته است لذا به نظر می‌‌رسد که قوه قضاییه و قوه مقننه باید در اولین فرصت کمک کنند. تا یک قدرت قوی و قدرتمند شکل بگیرد و امورات اداری و اجرایی کشور ذیل خدمتگزاری به مردم فعال شود.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار