مالکی در گفت‌وگو با پانا:

نگاه مجلس باید حمایت از دولت چهاردهم باشد

تعامل با کشورها براساس استراتژی نظام قابل پیگیری است

تهران (پانا) - نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس باید حمایت از دولت چهاردهم باشد، گفت رئیس‌جمهور نیز باید با مجلس همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه مجلس باید حمایت از دولت چهاردهم باشد

فداحسین مالکی در گفت‌و‌گوبا پانا درخصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و اولویت‌های دولت چهاردهم اظهار کرد: «یکی از اقدامات خوبی که شهید رئیسی انجام داد تنش‌زدایی با کشورهای منطقه و همسایه بود؛ البته ما با کشورهای همسایه و منطقه مشکلی نداشتیم اما موفق به ارتباطات و مبادلات تجاری و اقتصادی شدیم. با شناختی که از دکتر پزشکیان دارم، قطعا ایشان نیز همین نظر را دارند که ارتباط تنگاتنگی باتوجه به منافع ملی با کشورهای همسایه و منطقه‌ای داشته باشیم.»

وی افزود: «مذاکرات تلفنی که با روسای جمهور و رهبران همسایه و منطقه انجام می‌شود، مبین این واقعیت است که موضوع جدی است و در اولویت دولت چهاردهم نیز تعامل با کشورهای همسایه است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «این ارتباط با کشورهای همسایه در مسائل تجاری کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. بحث مذاکرات چارچوب خاص خود را دارد که آقای پزشکیان در این چارچوب عمل می‌کند. به هرحال اگر منافع ملی ما رعایت شود، باب مذاکره همیشه باز بوده و خواهد بود. با توجه به اینکه آمریکایی‌ها میز مذاکره را ترک کردند، طبیعی است اگر بخواهند همان بازی‌ها را از سر بگیرند، دولت نیز کار خود را انجام می‌دهد.»

مالکی درخصوص ادامه دادن روند همکاری با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیز بیان کرد: «ما یکسری همکاری با کشورهای دوردست داریم. به هرحال مشارکت‌هایی که داریم براساس استراتژی نظام قابل پیگیری است. تاکید ما به دولت چهاردهم این است که اولویت با کشورهای همسایه و منطقه باشد. ما ارتباطمان را با چین باید قوی‌تر کنیم خصوصا به جهت تفاهم‌نامه 25 ساله‌ای که داریم. همچنین با قدرت‌های منطقه از جمله ترکیه، هند و روسیه باید ارتباط قوی برقرار کنیم که در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.»

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص ارتباط مجلس و دولت نیز اظهار کرد: «رئیس‌جمهور مورد تایید رهبری است که همکاری تنگاتنگی با مجلس باید داشته باشد. قطعا نمایندگان نیز از حق قانونی خود استفاده می‌کنند اما نگاه مجلس باید حمایت از دولت چهاردهم باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار